Wat voor soort visum heb je nodig bij vrijwilligerswerk?

In Mexico

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.5K
Erna55
7 jaar geleden
De stichting die je uitzendt, kan je adviseren over je visum.
Erna55
7 jaar geleden
http://www.projects-abroad.nl/bestemmingen-voor-vrijwilligerswerk/vrijwilligerswerk-in-mexico/ Oliver Garcia
Country Director
“Mexico offers a bit of something for everyone. Our country is a fascinating mixture of cultures, history and traditions, with growing development and enthusiasm to participate in worldwide globalization. When you join Projects Abroad in Mexico you can be confident about the support of our experienced staff, who will help you all the way from the beginning to the very end of your placement. Remember that half of the experience is up to you: we show you the way but you are the one who has to walk through!”

Antwoorden (1)

Geen, indien je maximaal zes maanden (180 dagen) in Mexico verblijft. Wil je langer dan een half jaar vrijwilligerswerk doen, dan is het raadzaam om contact op te nemen met de ambassade van Mexico in Den Haag.

Zorg bij de reis naar Mexico in elk geval voor een paspoort dat minimaal geldig is tot de dag van vertrek. En je moet in het bezit zijn van bewijs van een retourvlucht of een vlucht naar de volgende bestemming.

Er zijn geen inentingen verplicht, maar enkele inentingen worden wel aanbevolen: Hepatitis A, DTP, en wellicht Hepatitis B. En afhankelijk van naar welk gebied je gaat kunnen malariatabletten nodig zijn. Bescherm jezelf verder goed tegen muggenbeten, i.v.m. Chikungunya, Dengue en Zika!