Een Nederlands paspoort is gedurende vijf jaar geldig als reisdocument voor alle landen (tenzij anders vermeld in het paspoort).

Sommige landen eisen naast een geldig paspoort tevens een visum, dat wordt uitgegeven door de overheid van het land waarheen men wil reizen.

Het paspoort is tevens een identiteitsbewijs. Het is tot de verloopdatum geldig, dit is vijf jaar na afgifte.

----

Dus TOT; dus als er op je paspoort staat 5 februari, dan moet de nieuwe ingaan op maximaal 5 februari
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Datum is geldig tot! Dus tot de datum die erop staat is hij geldig. De dag erna niet meer. Dus ga niet op die dag ergens naar toe met het vliegtuig, dan kom je niet meer terug ;)
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tot is tot en niet tot en met.
Geldig tot 2 februari 2012 is dus geldig tot en met 1 februari 2012.
Utrecht
12 jaar geleden
Je hoeft niet terug te komen, want je gaat ook niet weg. Een paspoort moet minimaal geldig zijn tot en met de dag van terugkomst....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
voor sommige landen geldt dat een paspoort tot een bepaalde tijd nadat je het land verlaten hebt nog geldig moet zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan pas een ticket krijgen als jou paspoort nog een halfjaar of langer geldig is .
Sommige landen vereisen zelfs dat je paspoort nog langer geldig is dat de verlopingsdatum. Dus check dat even na of dat ook voor jouw land geldt waar je heen gaat.
Bijvoorbeeld dat je paspoort nog 2 weken of 2 maanden geldig is, voordat je het land verlaat.