Wat zijn de huidige coronaregels in Italië?

Gelden er nog veel coronaregels in Italië en dan specifiek voor vakantiegangers? en zo ja welke precies? Of waar kan ik dat vinden?

een jaar geleden
in: Onderweg
1.4K
Antoni
een jaar geleden
@KarinH, hier https://www.nederlandwereldwijd.nl/reisadvies/italie vind je het reisadvies van de Nederlandse rijksoverheid voor Italië. Omdat het advies steeds kan wijzigen, afhankelijk van de actuele situatie, raad ik je aan zelf de tekst in de link te lezen, regelmatig. Het altijd meenemen van mondkapjes is ook aan te raden. Ten slotte lijkt het mij verstandig bij de reisorganisator, en bij je camping/hotel/verblijfplaats (regelmatig) te informeren naar de geldende regels.
SentWierda
een jaar geleden
In alle landen gelden nu en/of in de nabije toekomst coronaregels.
Ook in Nederland gelden nu, incidenteel, nog coronaregels.
Controleer altijd vooraf, voor je op reis gaat wat de mogelijk nog geldende coronaregels zijn in de landen waar je doorheen of naar toe reist. En als je in het buitenland verblijft, registreer je dan altijd bij de Nederlandse ambassade. Ook als je in Italië bent. Of in Spanje. Of in Portugal. Of waar dan ook.
En landen als Turkije zijn nu niet code groen, maar code geel en code rood.

Antwoorden (2)

Actuele informatie voor het reizen van en naar Italië
Vanuit Nederland geldt voor Italië een groen reisadvies. Sinds 1 juni heb je voor de heenreis naar Italië geen vaccinatie- of herstelbewijs of een negatief testresultaat meer nodig. Ook voor de terugreis van Italië naar Nederland hoef je geen QR-code meer te hebben om aan te tonen dat je bent gevaccineerd, recent getest of hersteld van een coronabesmetting.

De maatregelen in Italië: Green Pass en mondkapje
Je hebt tijdens je vakantie in Italië op dit moment geen Green Pass meer nodig. Wel moet je – tot in elk geval 30 september 2022 – in het openbaar vervoer én in ziekenhuizen en andere zorginstellingen een FFP2-mondkapje dragen.

In openbare binnenruimtes (zoals winkels, bars, restaurants en theaters) hoef je geen mondkapje meer te dragen, al blijft het wel een advies om dit – zeker op drukke plekken – te doen.
een jaar geleden
SentWierda
een jaar geleden
Voor reizigers uit Nederland staat aanvullende informatie m.b.t. het registreren bij de Nederlandse ambassade op:
https://www.nederlandwereldwijd.nl/reisadvies/italie
Momenteel heeft Italië een kleurcode groen. Voor zowel de heen- als terugreis is het tonen van een coronabewijs (vaccinatie-, herstel- of testbewijs) niet meer nodig om Italië in te kunnen reizen. Daarnaast is het vooraf invullen van de Passenger Locator Form ook vervallen.

Eenmaal in Italië is iedereen vanaf 6 jaar verplicht om een FFP2-mondkapje te dragen in het openbaar vervoer, theaters en bioscopen. De Green Pass is vervallen in Italië.