Wat kost een treinreis van Amsterdam naar Barcelona?

Met en zonder gebruik van een slaapwagon. Ik weet eigenlijk niet eens of dat zou kunnen in een treinreis naar Barcelona.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
7.5K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
https://www.omio.nl/treinen/amsterdam/barcelona?gclid=EAIaIQobChMIq6mPhIrg4wIVkud3Ch0V9AqyEAAYAiAAEgI7a_D_BwE
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Je bedoelt toch met de TGV hé? Ik weet niet van Amsterdam, maar dit kun je gemakkelijk opzoeken. Tip: boek tickets 3 maanden van te voren om middernacht, ik kon van Lille naar Parijs en terug voor 50 euro voor 2 personen.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Bedankt voor jullie reactie. Ik heb zelf nu ook even op de NS site gekeken wat een heen- en terugreis voor 2 personen kost naar Barcelona. Hierbij kom ik op een bedrag van €867,60. Dit bedrag is zonder extra's van catering of voorkeur van zitplaatsen. Voor deze prijs kun je zelfs al een intercontinentale vlucht boeken (voor 2 personen, heen en terug). Overheden willen burgers stimuleren (vanwege milieuoverwegingen) om minder te gaan vliegen (op Europese bestemmingen) en hiervoor ook minder de auto te gebruiken (milieu en files). Maar dan zullen de treintarieven toch een flink stuk omlaag moeten.

Antwoorden (3)

Op https://www.nsinternational.nl kan je het zelf opzoeken.
Mijn snelle zoektocht (Utrecht Centraal --> Barcelona Sants) voor een willekeurige dag in september levert een treinreis van 12 uur op die €256 kost (enkele reis, overdag dus zonder bed/couchette). Met stoelreserveringen in de Thalys, TGV en AVE treinen, dat dan weer wel.
4 jaar geleden
Amadea
4 jaar geleden
Echt waar, zó duur? Dus je kunt beter per vliegtuig erheen!
Utrecht
4 jaar geleden
Klopt. Vliegtuig lijkt veel goedkoper en veel sneller.
In mijn ervaring is de trein enkel goedkoper tot een 5-6 uur reistijd.
Een dergelijke reis kost circa 150-300 euro afhankelijk van de precieze dag en tijd, en vooral hoe lang vantevoren je boekt (vroegboekkorting tikt aan).
De meeste opties zijn per dagtrein met vertrek Amsterdam rond 8 -9 uur en overstap in Parijs. Totale reisduur circa 11 uur
4 jaar geleden
Je zou zoals anderen al hadden gezegd een enkele ticket pakken voor Amsterdam naar Barcelona.
Maar wat ik je zou aanraden is om een Interrail pas te halen. Hiermee kan je een aantal dagen kopen, en dan kan je die dag zo veel mogelijk treinen nemen. Dit kost voor 3 dagen 218,- euro (voor 28+, voor jongeren 151,-). Nu kan je niet alle treinen gebruiken maar wel een heel groot aantal. Je bent misschien een paar uurtjes langer onderweg, en hebt een paar extra overstappen, maar je bent wel echt veel goedkoper uit. Tevens staan de datums van de dagen niet vast, dus je zou (binnen een bepaalde periode natuurlijk) de avond van tevoren kunnen kiezen om te vertrekken.
Wat natuurlijk ook "leuk" is bij een interrail pas, is dat als je Barcelona zat bent en je nog een paar dagen over hebt op je pas, je gewoon een dagje de trein kan nemen naar Monaco ofzo. De bestemmingen staan niet vast dus je hebt alle vrijheid om te gaan en staan wanneer je wilt
Toegevoegd op 01 augustus 2019 11:14: tekst
Plaatje bij antwoord