Mag je op een raststätte in Duitsland kamperen?

Hallo,

Ik wil op doorreis naar Tsjechië overnachten in Duitsland, maar aangezien het verkeer onvoorspelbaar is weet ik niet waar op de route ik kan stoppen. Ik dacht misschien te kunnen overnachten op een raststätte nabij Leipzig, mijn vraag is of het gebruikelijk is om een tent op te zetten op een raststätte en of dat mag?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Onderweg
10.2K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
@stefrid, @stefried, als het voor vakantie is, vakantie begint al bij het verlaten van de voordeur.
Waarom niet een fijne gezellige overnachting ervan maken, op nummer 2 bijvoorbeeld. De volgende morgen ben je volledig uitgerust. Volledig tot rust komen en Inslapen op een Raststätte is een wankelmoedig huishouden.
https://www.yelp.nl/search?cflt=service_stations&find_loc=&find_near=total-autohof-leipzig
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
het is natuurlijk alleen @stefrid. Deze autonome PC verzint er steeds op eigen doft letters bij, of laat ze eg.

Antwoorden (2)

n Duitsland mag je op zogeheten rustplekken (Raststätten) langs de weg overnachten. Je mag op de daarvoor aangewezen plekken maximaal 24 uur staan. Het lijkt dus niet op wildkamperen, want je overnacht waarschijnlijk op een sfeerloze parkeerplaats.
Vraag in ieder geval bij de Raststätte of er speciale plekken zijn aangewezen.
Je kunt ook kiezen voor Autohof, die zijn in ieder geval veilig. Je kunt er goedkoper tanken, vaak ook douchen (tegen betaling).
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
SimonV
4 jaar geleden
+ je was me 1 minuut voor. ;-)
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Sorry Simon, en ik was al zo traag ::)) Moet soms 5x op F5 drukken voordat het antwoord geplaatst wordt.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Bedankt voor je snelle antwoord!
paulus811
4 jaar geleden
Ik persoonlijk vind de omgeving rond Raststattes zo'n beetje het smerigste waar je kunt verblijven. Niet zelden staan mannen tegen het hek te urineren, vind je er uitwerpselen van dierlijke en menselijke aard en ligt er meer rommel op het gras dan in de vaak overvolle vuilnisbakken. Bovendien is het 's nachts ook onveilig. Ik zou een camping zoeken op de plaats waar je wilt stoppen en daar je tentje opslaan. Fijne vakantie!
Inekez1
4 jaar geleden
Overnachten is toegestaan in de auto. Een tent opzetten is niet toegestaan op een Raststätte.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Dat staat er dus, je mag er overnachten. De bijgevoegde bronnen zijn duidelijk.
Vraag of er een speciale plaats is. Het gaat over in de buurt van Leipzig, daar zijn de meeste regels nog niet hetzelfde als bij de wessies
Nee, je mag er overnachten in je auto of camper, maar je mag er geen tent opzetten. Naast je auto of bij de picknicktafels slapen op de grond (matje + slaapzak of waterdichte bivakzak) wordt soms gedoogd. Een tent opzetten is vragen om problemen.
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
In de buurt van Leipzig geen probleem als je vraagt of er een speciale plaats is. Leipzig is nog geen Westen.