Kan ik met mijn caravan van 2,03 meter hoog de tolpoorten in Frankrijk nemen met tarief 1?

https://www.camping-frankrijk.nl/forum/topic.aspx?id=27721&pagina=1

hier blijft het onduidelijk.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Onderweg
2.3K

Het beste antwoord

Hoewel je je vraag niet helemaal juist formuleert - ik denk dat je je nl. afvraagt of je met de afmetingen van je combinatie nog binnen tariefklasse 1 valt - is het antwoord daarop klip en klaar: Neen. Je caravan is daarvoor precies 3 cm te hoog.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik zou het probleem gewoon niet opzoeken. Lang niet alle tolpoorten zijn voorzien van hoogtebegrenzers. Sterker nog: de meeste tolpoorten hebben niet van dergelijke begrenzers. Dan kies je toch een poort zonder? Dan weet je zeker dat je geen problemen krijgt.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Hoe kan je die kiezen?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Neem je me nou in de maling? Je hebt toch ogen in je hoofd? Dan kies je toch een poort waar je geen hoogtebegrenzers boven die poort ziet hangen, dus waar de hoogte dan automatisch niet uitmaakt?
Officieel zijn die poorten met hoogtebegrenzers er voor voertuigen zonder aanhanger, zodat de doorstroming daar sneller gaat.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Nee, ik rij zelden in Frankrijk en de keren dat ik er reed heb ik me niet beziggehouden met hoogtebegrenzers. Maar wat ik niet begreep uit je eerste reactie en nun opmaak uit je tweede is dat als je al een afslag hebt genomen je nog kan kiezen uit meerdere poorten. Ik nam eerst aan dat je een afslag zou moeten nemen, kijken welk type poort er stond, en als niet de goede weer terug de snelweg op gaan ofzo.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Afslag? Er is überhaupt geen sprake van een afslag. Zodra je een tolstation nadert rijd je automatisch een zgn. tolplein op (waar het althans grotere tolstations betreft), waar je al ver van tevoren een keuze kunt maken uit de tolpoorten. Op de foto in bijgaande link (laat je niet in verwarring brengen door het bijschrift, het betreft hier wel degelijk een tolplein in Frankrijk) zie je helemaal links volgens mij een tolpoortje met hoogtebegrenzers. De tolpoorten met een kruis erboven zijn niet doorgankelijk (wegens weinig verkeer), de tolpoorten met CB erboven kun je alleen gebruiken als je beschikt over een creditcard en de tolpoorten met daarboven een T zijn alleen bedoeld voor abonnementhouders (je hebt dan een klein kastje achter je voorruit dat automatisch wordt gescand en aldus wordt de tol maandelijks automatisch bij je in rekening gebracht). Bij de overige poorten kun je contant betalen.
http://bit.ly/2u1pYWQ
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ok ik dacht dat ze ook altijd bij afslagen waren zoals https://earth.google.com/web/@49.3977917,2.69839917,74.80735758a,765.14516802d,35y,-0h,0t,0r
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Uiteraard, als je de tolweg verlaat passeer je ook een tolstation. Maar die zijn veel kleiner. Doorgaans zijn daar één of twee poortjes voor Telepeage, en een paar voor CB en contante betaling.