Wat mag er in mijn ruimbagage?

Hallo,

Ik ga dinsdag op vakantie naar turkije.

Mag ik in mijn ruimbagage

Shampo, parfum, zeep, boddylotion, scheergel, scheermes.
E.D meenemen?

Zit hier een limiet aan?

Is het erg als iets al is aangebroken?

Iemand ervaring?

Als dit allemaal niet mee mag word ik gek

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Onderweg
19.7K
ronron1212
6 jaar geleden
Bij het boeken van je vlucht heb je aan moeten geven hoeveel ruim bagage je meeneemt. Bij wie vlieg je? @Elselien32457
paulus811
6 jaar geleden
@ronron1212, wat heeft het aantal koffers met de inhoud te maken? @Elselien32457, je mag alles meenemen en uiteindelijk zit er aan alles een limiet, maar daar ga je voor een vakantie echt niet overheen.
ronron1212
6 jaar geleden
@paulus811 waar staat iets over een aantal koffer in mijn reactie?
ronron1212
6 jaar geleden
@paulus811 je moet bij het boeken al aangegeven hoeveel kg je meeneemt wat boven een bepaald gewicht moet je bij betalen of zelf direct al.
paulus811
6 jaar geleden
@ronron1212, kletskoek. Je geeft bij het boeken nooit het aantal kg bagage op. Ook het aantal koffers niet, hooguit bij het inchecken. Bagage wordt pas op de luchthaven gewogen.
ronron1212
6 jaar geleden
@paulus811 ik praat niet over een aantal koffers. Ik heb net geboekt bij tui en heb aangegeven dat ik per persoon 20 kg meega nemen kosten een bedrag. Dus je doet dat wel degelijk.
ronron1212
6 jaar geleden
@paulus811 mocht nu blijken dat ik op de luchthaven meer kg heb moet ik dus bij betalen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@Paulus als ik een vlucht boek geef ik gelijk op dat ik een koffer als ruimbagage wil meenemen. Doe je dit niet dan moet je bij het inchecken alsnog bijbetalen, afhankelijk van de operator kan dit qua prijs nogal tegenvallen
paulus811
6 jaar geleden
@ronron1212, ik neem mijn woorden terug. Heb een proefboeking gemaakt bij TUI en moet inderdaad het aantal kilo opgeven bij de boeking. Heel merkwaardig, want wie weet dat nu bij het boeken? Maar desalnietemin heb je wel gelijk. Overigens vlieg ik maandelijks naar de VS en heb nog nooit opgegeven wat ik mee ga nemen, het lijkt dus aan de maatschappij en bestemming te liggen.
ronron1212
6 jaar geleden
@paukus811 dank. Waarschijnlijk boek jij een ticket op een andere manier of maatschappij.

Het beste antwoord

Behalve wapens, munitie en explosieven, mag alles in je ruimbagage.
Dus alles wat je noemt, nieuw of aangebroken is toegestaan in je ruimbagage. Vloeistoffen maar ook scheermesjes.

De beperking geldt voornamelijk voor de handbagage die je zelf meeneemt in de cabine. Hie mag je geen scherpe voorwerpen (nagelschaar, vijl, scheermes, schaar, etc) of vloeistoffen van >100ml meenemen . Alle vloestoffen./cremes moeten in verpakkingen van max. 100 ml zitten en deze moeten samen in een 1-liter zakje passen.

Toegevoegd na 3 minuten:
De enige limiet is het gewicht; totaal mag niet meer zijn dan 3 kg (32 kg voor business class). Sommige airlines hebben een lagere incheckbagage limit. Kijk hier even goed naar. Hoe je deze limiet indeelt, is helemaal aan jezelf. Theoretisch mag je je hele koffer vullen met scheermesjes.

Toegevoegd na 38 minuten:
23 kg voor economy (afh. van airline), 32kg voor business class.
Low cost airlines (Transavia, AirBerlin, EasyHet, Ryanair, etc) kunnen nog een lagere limiet lebben).
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Super bedankt voor u snelle reactie!
ik ga met een gerust hard op vakantie:)