Mag ik als 16 jarigee alleen in het vliegtuig? Ik wil alleen naat frankrijk met easyjet.

Ik wil naar frankrijk met easyjet. Mag ik als 16 jarige alleen het vliegtuig in? Heb ik papieren nodig van mijn ouders of moet mijn vader bijvoorbeeld mee naar schiphol en moet hij dan daar toestemming geven?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Onderweg
14.7K

Het beste antwoord

Frankrijk valt onder het Schengengebied waardoor er in principe geen persoonscontroles plaatsvinden en je wordt beperkt door het beleid van de luchthaven (Schiphol) en de vervoerder (Easyjet). Wil je wat verder van huis dan moet een kind jonger dan 18 aan kunnen tonen dat de gezaghebbende ouder(s) toestemming hebben gegeven voor de reis. Het kind moet een eigen reisdocument hebben en mag niet langer bijgeschreven staan in het paspoort van de ouders.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat mag zonder geschreven of mondelinge toestemming. Jij zou zelfs iemand van 14 mee mogen nemen.

http://stafftravel.easyjet.com/NL/Uw/Speciale/childrenandinfants.html
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dankjewel:)
Alleen reizende kinderen (Easyjet)
Alleen reizende kinderen jonger dan veertien jaar worden niet als passagier toegelaten. ---Kinderen jonger dan 14 jaar kunnen alleen reizen als ze worden begeleid door iemand van 16 jaar of ouder die de verantwoordelijkheid voor hen draagt.---

We hebben geen aansprakelijkheidsbeleid en derhalve dient in overeenstemming met de Wet op de Kinderbescherming in geen geval aan andere passagiers gevraagd te worden tijdens een vlucht de verantwoordelijkheid over een minderjarige op zich te nemen.

Leeftijdsgrens reizen per vliegmaatschappij anders
Ten eerste is het belangrijk om te vermelden dat.....
-----de leeftijdsgrens reizen voor kinderen per vliegmaatschappij anders is.-----
Zo willen sommige vliegmaatschappijen helemaal geen kinderen .....zonder begeleiding meenemen in het vliegtuig, terwijl andere vliegmaatschappijen kinderen die alleen reizen onder bepaalde omstandigheden wel meenemen. Wilt u uw kind aanmelden voor een vliegreis en reist uw kind alleen? Controleer dan altijd wat de regels met betrekking tot leeftijdsgrens reizen bij de vliegmaatschappij zijn waar u een vliegticket voor uw kind boekt.

Antwoord
-Ja, dat kan als 16 jarige per vliegtuig met Easyjet.
-Is uw kind 16 jaar, dan mag het kind wel alleen vliegen volgens de leeftijdsgrens reizen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dankjewel:)