Heb je als minderjarige toestemming nodig van je ouders om alleen naar het België te reizen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Onderweg
2.5K
ronron1212
7 jaar geleden
Hoe oud ben je dan?

Antwoorden (1)

Ja, je hebt formeel toestemming nodig. Hoe die toestemming dient te worden gegeven ligt echter formeel niet vast. Het formulier van rijksoverheid.nl wordt dan ook slechts gezien als 'handig hulpmiddel'.
In de praktijk is het goed mogelijk om zelfstandig binnen Europa te reizen als minderjarige en zal er niet vaak worden gevraagd om toestemming aan te tonen.