Wat is een geschikt rondje IJsselmeer om te fietsen?

Het lijkt me leuk om dit weekend een rondje IJsselmeer te fietsen. Ik ben alleen nog niet heel bekend met de buurt. Wat is een geschikt rondje om te maken? We hebben in principe de hele dag, dus de tijdsduur maakt ons niet heel veel uit.

een jaar geleden
2K
Antoni
een jaar geleden
Een rondje IJsselmeer is al gauw 300 kilometer lang! Dat is behoorlijk lang fietsen!
Ritsuka
een jaar geleden
Een 'rondje'? Dat is heel ver hoor
SentWierda
een jaar geleden
@Ritsuka. Een rondje IJsselmeer - dat is de gebruikelijke benaming voor zo'n monsterfietstocht. Meestal een meerdaagse tocht: minimaal twee, maximaal acht dagen.

Antwoorden (2)

Hier https://cyclingreview.nl/rondje-ijsselmeer-fietsen/ vind je drie routes:

1. langs het water in Flevoland
2. dwars door Flevoland (als het aan het water hard waait), en
3. de zuiderzeeroute (om Flevoland heen)

De kortste route is de eerste, de langste de derde. Met iets meer dan 250 kilometer kom je volgens die website met route 1 op een heel mooie dagtocht uit.
een jaar geleden
Een geschikt rondje IJsselmeer om te fietsen bestaat op dit moment niet. Want tot eind 2025 is de Afsluitdijk gesloten voor fietsers. Er rijdt op de Afsluitdijk een gratis fietsbus.
Er zijn drie mogelijkheden voor een rondje:
1. Wil je het gehele IJsselmeer rondfietsen, reken dan op 350 km, Dit is het klassieke rondje IJsselmeer: over het oude land (via Kampen/Harderwijk)
2. Kies je voor de route door de IJsselmeerpolders (NOP, Flevoland), dan kom je op ongeveer 300 km.
3. Kies je de route dwars door het IJsselmeer (Lelystad/Enkhuizen), dan kom je op ongeveer 220 km.
https://www.12gobiking.nl/blog/rondje-ijsselmeer-fietsen
.
een jaar geleden