Mag Landal weigeren mijn geld terug te betalen voor een geboekt verbijf met annuleringsverzekering?

Geboekt voor 1 week,toen brak corona uit landal annuleerde de boeking en gaf mij een voucher,,ik boekte opnieuw maar toen viel mijn vrouw in huis en brak haar enkel.Ik annuleerde de boeking wegens dat ongeval omdat de vakantie niet meer ging wegens dat ongeval en landal weigerde uit te betalen en gaf opnieuw een voucher !

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
7.7K

Antwoorden (2)

Ja, Landal mag weigeren het geld (deels) terug te betalen. Alleen de hoogte van het bedrag dat ze wel of niet terugbetalen hangt af hoeveel tijd er is verstreken sinds de reservering.
In de algemene voorwaarden van Landal staat het volgende over annuleringskosten vermeld:
14. ANNULERINGSKOSTEN
14.1 Binnen 14 dagen na het maken van de reservering, kan de reservering kosteloos worden geannuleerd tenzij de reservering 28 dagen of korter voor aanvang van uw verblijf is gedaan.
14.2 Indien een reservering wordt geannuleerd na 14 dagen na het maken van de resterveringof betrekking heeft op een verblijf dat binnen 28 dagen na reservering zou aanvangen, zijn annuleringskosten verschuldigd. Deze bedragen zijn bij annulering tot 28 dagen voor de dag van aankomst 30% va n het totaalbedrag en bij annulering vanaf de 28e dag voor aankomst of later het volledige totaalbedrag.
14.3 U kunt zich tegen annuleringsrisico’s verzekeren door tegelijk met uw reservering een annuleringsverzekering af te sluiten.
14.4 Indien u binnen 24 uur na de overeengekomen datum zonder nadere kennisgeving niet bent gearriveerd, wordt dit beschouwd als een annulering. In dat geval bent u het volledige totaalbedrag verschuldigd.
Dus als je hebt geannuleerd binnen 14 dagen na de reservering hoef je niets te betalen.
Tussen 14 en 28 dagen ben je 30% van de kosten verschuldigd en daarna het volledige bedrag.
Maar als je nu een voucher hebt ontvangen, omdat je binnen 28 dagen na reservering hebt geannuleerd, dan zou je dit niet hoeven te accepteren.
3 jaar geleden
Inekez1
3 jaar geleden
De vraag is niet of er annuleringskosten betaald moeten worden, maar of er na annulering (met annuleringsverzekering van Landal) terugbetaald moet worden met een voucher of met geld. Landal heeft een voucher gegeven, Skin had liever geld gehad denk ik...
Ja, je hebt dit verblijf betaald met een voucher. Bij annulering krijg je dan een voucher terug, geen geld.