Wat is een mooie fietsroute in Gelderland?

Ik wil met de trein naar Gelderland om daar zo´n 70 km te fietsen. Wie weet wat een ideaal begin (en eventueel ander eind-)station is? En welke plaatsen/bezienswaardigheden mag ik zeker niet missen?

Toegevoegd na 24 minuten:
Mijn interesse is met name mooie natuur (weilanden, bossen, leuke boerderijtjes, etc). Maar aangezien ik geen mountain bike heb, kan ik niet door al te "wilde" bospaden gaan crossen. In elk geval mooie natuur, weg van de auto´s. Ik zat daarom zelf te denken aan de veluwe. Maar dan heb ik nog geen idee waar ik het beste de trein heen kan nemen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vraag het de anwb of de vvv die weten het het besten denk ik

Antwoorden (5)

Op deze site vind je allerlei fiets routes..

http://fietsroutes.startpagina.nl/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op de eerste link vind je een geweldig handige fietsrouteplanner,. (Ik gebruik 'm zelf vaak!)

Aangezien je niet aangeeft waar je interesses liggen kun je op de tweede link veel meer te weten komen.

Succes en veel plezier!

Toegevoegd na 21 minuten:
Ik heb nog even verder voor je gezocht, maar echt veel lange tochten zoals jij wilt rijden (70 km) zijn er niet.

Zoek bij de derde link even op "boerderij" o.i.d.
Er staat vast wel iets van je interesse tussen.

Bij de vierde link vind je 262 routes, moet toch iets voor je tussen zitten:)

Tot slot vind je bij de vijfde link een aantal interessante boerderijen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wanneer je de trein pakt naar Arnhem. Daar pak je de Utrechtseweg in de richting Oosterbeek. Onderaan na +/- 1,5 km ga je bij het tweede stoplicht (deze staan erg kort op elkaar) links af. Hier fiets je aan de rijnkant langs Oosterbeek en kom je uiteindelijk in Doorwerth uit. +/- 10 km maar een erg mooie route. Met eveneens een paar 7% heuveltjes. Hier vandaan kun je naar Renkum en richting Veluwe. Vanuit Renkum zou je al een fietsroute in de richting van Ede en/of Veenendaal kunnen nemen. En dit uiteraard over de Veluwe. Dan ben je al gauw een 30 á 35 km verder...

Of je pakt de Trein naar Roermond en fiets gezellig over de 'Meinweg' in de richting van Maastricht. Over de snelweg is Roermond - Maastricht 50 km. Dus door de natuurgebieden die Limburg kent is 70 km op de fiets geen probleem...

Hier ligt overigens een zeer degelijk fiets pad...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Arfgoodroute is een mooie route door de Achterhoek en is 41 km lang. De route voert langs het Zwillbrocker Venn (met flamingo-kolonie). Je kunt hier (bij Zwillbrock)nog een stuk Flamingo-route vastknopen aan de Arfgoodroute (eventueel stukje Duitsland). Beginnen in Groenlo (parkeergelegenheid genoeg) of bij Erve Kots (bij Lievelde). Mooie route - eigen ervaring.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt. Ik wil met de trein gaan. Welk station kan ik heen gaan en van welk station kan ik teruggaan?
In Gelderland zijn een aantal verschillende gebieden waar je steeds in andere landschappen de mooiste fietsroutes kunt vinden. Je kunt hier kiezen tussen fietsroutes op De Veluwe, in de Achterhoek en routes in de Betuwe. Als je naar Fietsnetwerk.nl gaat kun je kijken op het totaaloverzicht van fietsroutes in Gelderland om inspiratie op te doen over de verschillende gebieden en hun unieke eigenschappen.