Op hoeveel schadevergieding kan ik rekenen bij baggageverlies en/of laate levering?

We zijn op vakantie en onze baggage is niet meegereisd. Elke dag zou ze deze komen brenegen maar ondertussen zijn we al 72uur verder (3dagen) en nog steeds niets toegekomen. Ik heb al kleding en enkele toebehoren- tandenborstels... nieuw gekocht. Het kan toch niet dat ik deze kosten zelf moet betalen. Op hoeveel heb ik recht? We zijn met 4 personen 2 volwassenen en 2 kinderen.
We vlogen met air china en zitten in China.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Vakantie
1.2K

Antwoorden (1)

Daarvoor moet je bij je reisverzekering zijn. Bewaar alle aankoopbewijzen want die zal je nodig hebben. En vergeet niet van je vakantie te genieten, het gaat vast goedkomen, maar kan even duren eer de verzekering het verwerkt heeft
6 jaar geleden
Utrecht
6 jaar geleden
Niet persé; ook de airline heeft een verplichting tot vergoeding van vervangende spullen en kleding. https://www.consuwijzer.nl/vakantie-vrije-tijd/vliegreizen/mijn-bagage-te-laat-kapot-kwijt-wat-moet-ik-doen