Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Op hoeveel schadevergieding kan ik rekenen bij baggageverlies en/of laate levering?

We zijn op vakantie en onze baggage is niet meegereisd. Elke dag zou ze deze komen brenegen maar ondertussen zijn we al 72uur verder (3dagen) en nog steeds niets toegekomen. Ik heb al kleding en enkele toebehoren- tandenborstels... nieuw gekocht. Het kan toch niet dat ik deze kosten zelf moet betalen. Op hoeveel heb ik recht? We zijn met 4 personen 2 volwassenen en 2 kinderen.
We vlogen met air china en zitten in China.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Vakantie
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Daarvoor moet je bij je reisverzekering zijn. Bewaar alle aankoopbewijzen want die zal je nodig hebben. En vergeet niet van je vakantie te genieten, het gaat vast goedkomen, maar kan even duren eer de verzekering het verwerkt heeft
(Lees meer...)
6 jaar geleden
Utrecht
6 jaar geleden
Niet persé; ook de airline heeft een verplichting tot vergoeding van vervangende spullen en kleding. https://www.consuwijzer.nl/vakantie-vrije-tijd/vliegreizen/mijn-bagage-te-laat-kapot-kwijt-wat-moet-ik-doen

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding