Vliegtickets: Waarom online inchecken uitstellen?

Binnenkort ga ik vliegen. Zij bieden nu al de mogelijkheid om online in te checken (week van tevoren). Waarom zou ik dit nu niet onmiddellijk doen, waarom uitstellen? Is er een probleem als ik incheck en door onvoorziene omstandigheden niet kom opdagen?

Ik reis alleen met handbagage (dit weten ze), en wat is dan het nut überhaupt van 'inchecken'?

Bedankt

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Vakantie
1.3K

Antwoorden (1)

Het nut van inchecken lijkt mij duidelijk, het maakt het immers inzichtelijk of je voornemens bent te gaan vliegen, en met inchecken kun je bepalen waar je wil zitten, sommige hebben voorkeur achterin, anderen willen liever tussen de vleugels zitten.
Het is geen probleem als je incheckt, maar toch niet komt opdagen, immers ben je de controle niet langsgekomen en na 2x omroepen gaat toch echt het vliegtuig taxiën.
Online inchecken voorkomt dat het in echte wereld niet in de rij hoeft te staan, ook niet als je alleen maar handbagage hebt, het is dus vooral de efficiency wat online inchecken tot een pretje maakt om te gaan vliegen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Als het niet uitmaakt wanneer je online incheckt, waarom doet de airline dit niet automatisch?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
"waarom doet de airline dit niet automatisch?"
Omdat de airline niet kan ruiken of je alleen de vibrator en je tandenborstel meeneemt of een hele hutkoffer...
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Add. 370x een tandenborstel en een handdoek, of 370x een koffer doet namelijk iets met de take-off performance van een vliegtuig...
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
De tijd dat men vooraf online in kan checken is vooral afhankelijk van douane-, veiligheids- en luchthavenvoorschriften. Voor vluchten van en naar de Verenigde Staten is online inchecken pas mogelijk vanaf 24 uur tot één uur voor vertrek.
Het is zelfs niet altijd toegestaan de boardingpass vooraf uit te geven. Waarom niet al gelijk online inchecken?
Regels, regels en weer andere regels.
Allemaal een kwestie van Internationale veiligheids- en douaneregels en logistiek.
https://www.ryanair.com/nl/nl/nuttige-informatie/Klantenservice/Veelgestelde-vragen/luchthaven-en-online-inchecken/Wanneer-kan-ik-online-inchecken
Utrecht
6 jaar geleden
Het kopen van een vliegticket betekent niet automatisch dat diegene ook op die vlucht meegaat. Vooral zakelijk wordt er nogal eens gewijzigd of gaan reizen last-minute toch niet door. En soms is het goedkoper om twee overlappende retours te kopen en de heenreis van de ene en de terugreis van de andere te gebruiken (bijv. dagretours zijn erg duur).