Wat is de beste tijd om naar Frankrijk te vertrekken met de auto gezien de verkeersomstandigheden in Parijs?

Wij gaan binnenkort op vakantie
Wij gaan naar Blanquefort-sur-Briolance.
Maar wij willen weten wat de beste tijd is om naar Frankrijk te rijden gezien de verkeersomstandigheden in Frankrijk.
Alle antwoorden en reacties zijn welkom.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Vakantie
4.6K
paulus811
7 jaar geleden
Ik zou persoonlijk Parijs zoveel mogelijk mijden. Als je onderstaande route neemt ben je in theorie wel iets langer onderweg, maar je vermijdt de drukte en bovendien heb je geen tolwegen. https://www.google.nl/maps/dir/Utrecht/Blanquefort-sur-Briolance,+Frankrijk/@49.9312518,4.6551557,8.1z/am=t/data=!4m17!4m16!1m5!1m1!1s0x47c66f4339d32d37:0xd6c8fc4c19af4ae9!2m2!1d5.1214201!2d52.0907374!1m5!1m1!1s0x12ab6c12d34158e7:0x40665174815ba30!2m2!1d0.969639!2d44.600695!2m1!2b1!3e0!5i2
ronron1212
7 jaar geleden
Op je weg naar het zuiden hoef je niet door Parijs.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
"hoef je niet door Parijs" Parijs heeft net als Amsterdam een ring, je hoeft niet door Parijs, daarom gaan de meesten er omheen...

Antwoorden (2)

Je moet zowat tot Zuid-Frankrijk doorrijden met heel veel verschillende routes, hierdoor wordt het onmogelijk je een beste tijd te geven, je vraagt hier om een onmogelijke oplossing. Vermijd de peripherique wordt in de reacties gezegd, maar dat geldt ook voor de ‘route du soleil’... Besluit je om naar je bestemming te rijden op uitsluitend b-wegen zonder péage dan is elke tijd de beste tijd, want vergeet niet dat de route naar de bestemming óók vakantie is(!) (je weet wel, even langs de boer voor een wijntje, weer bij een ander stulpje voor een lekker stukje kaas, dat werk)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Reddie
7 jaar geleden
Plus. Helemaal eens.
Het gaat toch niet om het doel, maar de weg er heen. Etc.
Op zondag ochtend om zeg uiterlijk 5 uur vertrekken knal je zo door Antwerpen dan rond 9 u Parijs 11 u uiterlijk Parijs voorbij neem de grote ronde om Parijs oost . Kijk van te voren wat oost of west is in het Frans :). Waarom op zondag geen vracht verkeer 2 e optie zaterdag's ook zeer vroeg in de ochtend dan om uiterlijk 4 uur liefst eerder . Via Reims doe ik ook wel eens bij opbrekingen bij Parijs of bij Lille ( Rijsel ) Maar ik vind Parijs niet zo'n ramp als je het maar extreem vroeg doet . Let op Est en Quest Schrijf dat desnoods op een papiertje op je stuur . Neem wat koffie en broodjes mee en hou goed je pauzes NA Parijs Je kunt met credit card's de peage betalen neem de goede tolpoortjes . Op werk dagen afschuwelijke drukte in België Ochtend spits in Parijs van af 7 u tot 22 u In de avond Tank ruim voor Parijs Op de tol weg Vd veiligheid Rij goed door maar hou je precies aan de voorgeschreven snelheid . Veel flitsers
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Op werkdagen plan het zo dat je voor 6a7 u Parijs voorbij bent Of na 22 u anders kost Parijs je zo 3 u als het even maar tegen zit
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Maar waarom Parijs? Waarom niet Luxembourg i.p.v. Antwerpen en dan gas geven richting Lyon? Ik snap sowieso dat gejaagde niet om zo snel mogelijk op je bestemming te komen...Vakantie is toch ook relaxen...?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Luxemburg is zeer handig als je rond Dion of Lyon wilt zijn . Wij plannen daar vaak de overnachting of een paar dagen zelfs . Maar de plaats die vraag steller aangeeft is dacht wat westelijker . De N wegen in noord Frankrijk zijn net een spinnenweb alles leid naar Parijs dan maar linea recta Parijs voorbij en dan relax door toeren . Het alternatief is via Reims iets langer maar een heel stille weg . Ook vanuit de wintersport ( Lyon ) te overwegen indien er sneeuw verwacht wordt bij Luxemburg