mijn paspoort is geldig tot 6 dec 2017. kan ik nog naar e Baltische staten of moet ik een nieuw paspoort aanvragen?

een paspoort moet schijnbaar nog 6 mnd geldig zijn als je in het buitenland bent. ik ga begin sept op reis. kan dat

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.7K
ronron1212
6 jaar geleden
Dat kan dus niet meer nieuw paspoort halen.
Erna55
6 jaar geleden
Het hangt af van het land dat je gaat bezoeken.
http://www.dewijdewereld.net/reizen/paspoort-visum.htm

Antwoorden (1)

Voor een reis naar alle drie de Baltische staten (Estland, Letland en Litouwen) dient het paspoort zelfs nog zes maanden geldig te zijn ná afloop van de reis.
Met een paspoort dat nu nog maar een geldigheid heeft van minder dan vier maanden komt men zelfs een Baltische staat niet binnen. Het toch proberen is sterk af te raden.
https://koningaap.nl/rondreis-letland-estland-litouwen-groepsreis-oude-steden-en-verlaten-baaien/veelgestelde-vragen
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Uw antwoord klopt niet
Alle drie de landen zijn schengen landen waarvoor een paspoort nodig is dat nog 2 maanden geldig is na terugkeer
Ik heb het pas nog gedaan .
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@duplo1001, de reisbureaus, zoals Tiara tours, handhaven nog steeds de eis van zes maanden na afloop van de reis.
https://koningaap.nl/rondreis-letland-estland-litouwen-groepsreis-oude-steden-en-verlaten-baaien/veelgestelde-vragen Tui/Kras doet geen uitspraak omdat u zelf verantwoordelijk bent voor de juiste grensdocumenten. Ik reisde deze maand persoonlijk, via Noorwegen, Zweden en Finland (Schengenlanden) naar Rusland. Heb in alle Schengen landen zowel bij binnenkomst als bij vertrek mijn paspoort moeten tonen. Nota bene bij aan en ván boord gaan.
Elk Schengenland mag zelf haar nationale regels vaststellen.
Ik was nog sneller vanuit het niemandsgebied de grens over naar Rusland. Stempeltje op visum en klaar was Petruschka.