Is het mogelijk om als vakantie vierende Nederlander in de vs een motorrijbewijs te halen en dan daar motor te rijden tijdens die vakantie ?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Vakantie
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Niet nodig, je kunt met je Nederlandse motorrijbewijs gewoon in Amerika rijden. De meeste staten vereisen wel een internationale erkenning van het rijbewijs, maar dat kun je gewoon voor twee tientjes (of zo) bij elke ANWB winkel laten maken. (Wel een pasfoto en je rijbewijs/paspoort meenemen.)
Computoon
7 jaar geleden
Je kunt een buiten de EU behaald rijbewijs niet inwisselen voor een Nederlands exemplaar als je aansluitend niet minstens 185 dagen in dat buitenland hebt gewoond:     Bij een rijbewijs afgegeven buiten de EU geldt dat u in het jaar van afgifte van het rijbewijs minimaal 185 dagen woonachtig moet zijn geweest in het land van afgifte. Dit kunt u aantonen door bijvoorbeeld een kopie van uw paspoort, een werkgeversverklaring of salaris- en belastingdocumenten op te sturen.
    Voor een rijbewijs dat is afgegeven buiten de EU geldt bovendien dat omwisseling op basis van jongere leeftijd niet mogelijk is. U moet dus voor een bepaalde rijbewijscategorie de minimumleeftijd hebben bereikt zoals deze in Nederland geldt."
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ja, kan, cursus duurt 2-3 dagen en kost iets van 300 bucks: https://rideapart.com/articles/how-to-get-a-motorcycle-license

Antwoorden (1)

Nee je kan hem daar wel halen maar je staat nergens ingeschreven dus kan je geen rijbewijs aanvragen