Wat gebeurt er bij de grensovergang niagara falls van Canada naar VS?

Deze vakantie vlieg ik eerst naar Toronto om daar een paar nachten te verblijven en dan daarna naar de Niagara waterfalls en dan daar 1 nacht slapen en dan door naar New York. Het liefst overnacht ik aan de kant van Canada aangezien daar het mooiste zicht op de watervallen is.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Hoe kan ik het beste de grens tussen Canada en de VS over? Bus? Trein? Te voet? Kan dit met een Nederlands paspoort? Moet je er iets voor invullen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
7.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wij gingen met de auto. En hoefde alleen onze paspoorten te laten zien. Maar we namen niet de grenspost in niagara falls. Maar ik zag daar mensen lopen. Dus te voet kan je oversteken.
Oh en je moet met het bootje gaan. Pas als je onderaan de horsshoe fall staat/ vaart krijg je een indruk van de kracht. Ongelooflijk!

Antwoorden (2)

Ik ben zelf 2 jaar geleden met een tour door enkele steden in amerika geweest vanuit toronto. Ik ging dus met de bus langs de grensovergang bij niagara falls, daar moesten we ter plekke een visum aanvragen en vragen invullen en vingerafdrukken laten maken. Hoe het gaat als je met de auto gaat of te voet weet ik niet maar ik denk dat het wel ongeveer hetzelfde zal zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Utrecht
11 jaar geleden
Als Nederlander heb je geen visum nodig: je vraagt een Visa-waiver aan.
De VS kan erg moeilijk doen en doet dit zeker bij grenzen passeren. Amerika doet zeker moeilijk bij de grens Niagara Falls / Buffalo. Je komt namelijk voor de Amerikanen naar een derde land. ( Nederland/Canada/VS). Ze doen zo moeilijk om immigranten zoveel mogelijk te weren.

Ik ben zelf meerdere malen in zowel Canada als de VS geweest en landde altijd in Toronto omdat ik familie in Ajax heb wonen, niet erg ver van de luchthaven ( voor hun begrippen althans) Ik neem altijd een huurauto vanwege het gemak en de aircondition, iets waar ik 's zomers niet buiten kan bij hitte en lange afstanden.

Bij de Canadese Horse Shoe (zoveel mooier/spectaculairder als de Amerikaanse versie)is het zeker leuker om te overnachten. 's Nachts vindt er namelijk altijd een kleurenspel plaats op de Horse Shoe middels grote afwisselende lichtbronnen die beurtelings erop schijnen.

In Niagara loopt er een brug (Rainbow bridge)die de Amerikaanse met de Canadese kant verbindt. Ik zou je aanraden zeker niet met een auto hierover te rijden als je meerdere dagen in de VS wilt verblijven en je hebt geen visum voor de States. Je wordt dan echt weggestuurd en moet naar Ottawa (een heel eind rijden) om in de Amerikaanse ambassade dit visum aan te vragen. Je moet dan ook echt 's morgens vroeg om 9 uur daar zijn om nog wat van de dag te hebben, het duurt minstens 3 uur voor je eindelijk het stempel hebt en het kost je wel geld (mij kostte het jaren 80 al 20 dollar, zal nu wel duurder zijn). Doe je moeilijk dan zijn het hufters...als je niet oppast nemen ze je paspoort af en alleen door te dreigen met de Nederlandse ambassade kreeg ik het terug! Gek genoeg mag je de brug wel gewoon met je paspoort overrijden of zelfs -lopen om de Amerikaanse kant te bekijken of het plaatsje Buffalo. Het kost dan enkele dollars waarmee de brug wordt onderhouden. Je moet echter binnen een dag weer terug zijn, ander heb je een probleem.

Wil je dus naar New York met de auto, zorg dan dat je het visum al geregeld hebt.

Je kunt ook niet met de trein of een lijnbus de grens over. Je kunt wel met een soort toeristenbus. De busgids en chauffeur zijn echter verantwoordelijk ervoor dat de gasten geteld zijn en weer aanwezig om terug te gaan. je krijgt dan ook een bandje om en krijgt een toeristen-dagvisum, waarbij je ervoor moet tekenen dat je daadwerkelijk niet in de VS wilt blijven. Je kunt dan weer wel met een lijnvlucht per vliegtuig zonder problemen van Canada naar de VS. Iets dat ik vaker deed.
8 jaar geleden
amc
8 jaar geleden
https://e-visums.nl/usa Het beste vraag je hier direct het reisvisum aan dan kan je gerust in heel America reizen. Je bent verplicht dit te hebben.