Als je vanaf een bepaald land een ander land inrijdt, staat de naam van het land waar je dan inrijdt in de taal van het land waar je uitgaat?

Bijvoorbeeld. Ik rij vanaf Nederland naar Duitsland, staat Duitsland er dan in het Nederlands? Nog een voorbeeld. Ik rij vanaf Rusland Armenië in, staat Armenië erdan in het Russisch?

Toegevoegd na 25 minuten:
Negeer het laatste voorbeeld, foutje :) maar hopelijk begrijpen jullie wat ik bedoel :)

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Vakantie
1.1K
bamibal
7 jaar geleden
Armenië grenst niet aan Rusland.

Antwoorden (2)

Wanneer je de grens nadert of passeert, wordt de naam van het land in de taal van dat land getoond. Ga je bijvoorbeeld van Frankrijk naar Spanje, dan staat er een bord met "España".
bamibal
7 jaar geleden
Het bord waarmee ze het land aangeven waar je inrijdt, staat in het land waar je binnenkomt, en dus ook in de taal van het land waar je inrijdt.

Voorbeeld:
https://www.google.nl/maps/@51.3842428,6.2160506,3a,75y,296.04h,75.46t/data=!3m6!1e1!3m4!1sNRfq8GiGR1X69AqociKeOQ!2e0!7i13312!8i6656

Hier zie je de A67 vanuit Duitsland, Nederland in. Het is een Nederlands bord,en er staat dan ook "Nederlands".