Waarom is de plaats van overlijden van de inzittenden van vlucht MH17 gewijzigd van Torez naar Grabovo?

Amadea
9 jaar geleden
in: Vakantie
3.2K
ronron1212
9 jaar geleden
Op 17 juli 2014 is een Boeing 777-200ER van Malaysia Airlines met vluchtnummer MH17 neergestort bij het Oost-Oekraïense dorp Grabove in de oblast Donetsk Ik heb nooit iets anders gehoord.
ronron1212
9 jaar geleden
ik denk dat je het verward met een bericht van 27 juli
Door een offensief van het Oekraïense leger in het gebied waar het vliegtuig neerstortte, moesten rebellen vandaag soms halsoverkop vluchten. Ook in de stad Torez vertrokken separatisten in allerijl. Een wagon met persoonlijke bezittingen van de slachtoffers van vlucht MH17 werd achtergelaten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Deze webpagina van Wall Street Journal geeft aan dat bij Grabovo (Hrabove) de grootste brokstukken van vliegtuig liggen, misschien is dat de reden om deze plaats off. aan te duiden als plaats van de crash ? http://graphics.wsj.com/mh17-crash-map/
Amadea
9 jaar geleden
http://nos.nl/artikel/684043-overlijdensakten-mh17-geregeld.html : "Op de overlijdensakte komt de Oekraïense plaats Grabovo te staan als plaats van overlijden. Eerder was Torez genoemd als rampplaats. Documenten waarop Torez staat, zullen moeten worden aangepast."
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In Torez stonden de koelwagen met de overleden personen, denk dat daarom eerst voor Torez werd gekozen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Gewoon even oude koeien uit de sloot halen, maar dit is een verdomd goeie vraag. Ik wee vrij zeker dat geen van de passagiers Grabovo levend gehaald heeft.

Het beste antwoord

In Torez stonden de koelwagens met de overleden personen, daarom werd dit eerst als plaats van overlijden genoemd. Maar de werkelijke plaats van overlijden is Grabovo.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De crash site is bij Grabovo, maar dat is een heel klein dorpje. Torez ligt daar vlak bij en is een wat grote stad. Vaak worden in dergelijke gevallen de bekendere grotere plaatsen als aanduiding van de plek van het voorval gebruikt.

Toegevoegd na 26 minuten:
In "eerste instantie" dus genoemd naar de grotere plaats.

Bij de luchtramp van Turkish Airlines in Nederland werd internationaal ook net gedaan alsof dat Amsterdam betrof terwijl het toch echt bij Zwanenburg gemeente Haarlemmermeer was gebeurt
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Amadea
9 jaar geleden
Nee, het is andersom. Eerst was het Torez, en nu komt er Grabovo te staan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
dan verklaart het antwoord zichzelf al: Als het ongeluk gebeurde bij Gravobo, dan komt er nu gravobo te staan omdat het daar ook was?
dan verplaatst de vraag zich eigenlijk naar: waarom gaven ze in eerste instantie Torez op ipv gravabo, waar het gebeurde? misschien is de verklaring dan dus een correctie naar de werkelijke plaats van het ongeluk.