waar in België of aan de grens van België zijn er nog donkere sparrenbossen?

ik zou in de kerstvakantie enkele dagen willen doorbrengen in de natuur. Meer bepaald zoek ik een hotel of dergelijke gelegen in het groen, ttz in of vlakbij een gebied met veel donkere sparrenbossen.
Maar in welke streek moet ik dan best zoeken? Ik heb geen wagen dus de streek moet wel bereikbaar zijn met het openbaar vervoer. Plus liefst in België of niet te ver van België.

Picture for question
7 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (1)

Er zijn nog donkere sparrenbossen te vinden in de Ardennen, het Hoge Venen gebied en de Eifel. Ook in het noorden van Luxemburg en het zuiden van Duitsland zijn er donkere sparrenbossen te vinden.
Bronnen:
een maand geleden