Heb je een visum nodig als je naar Indonesië gaat?

Volgende maand ga ik 3 weken op vakantie naar Indonesië.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Vakantie
1.1K
bamibal
7 jaar geleden
Nee, is niet nodig. Maar een maand van tevoren pas afvragen of je er een nodig hebt is wel erg laat. Het kan soms weken duren voordat een visum geregeld is.
bamibal
7 jaar geleden
Afhankelijk van luchthaven, trouwens.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Een aantal jaar geleden kon je toen je het vliegtuig uitstapte (in Bandung in dit geval) een visum kopen voor € 38,-. Nu lees ik echter wisselende verhalen dat dat is afgeschaft.
Utrecht
7 jaar geleden
Vorig jaar kon je bij aankomst een visum kopen. Inderdaad zo'n €35.

Het beste antwoord

Je heb geen visum nodig als je maximaal 30 dagen blijft. Je moet wel:
- arriveren én vertrekken via één van de volgende luchthavens vermeld in de bron (hier valt ook Nederland onder).
- in het bezit zijn van een paspoort met een geldigheid van minstens zes maanden bij inreis, met minimaal één lege visumpagina.
- in het bezit zijn van bewijs van een retourvlucht of een vlucht naar de volgende bestemming en in het bezit zijn van vereiste documenten voor de eerstvolgende bestemming.
- bij de luchtvaartmaatschappij nagaan of inchecken zonder visum is toegestaan.

Voor een verblijf van langer dan 30 dagen is wel een visum benodigd.
SimonV
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dank voor de informatie!