Waar het beste geld wisselen voor reis El Gouna, Egypte?

Waar kan ik het beste mijn geld wisselen voor onze reis naar Egypte? Kan dit in Nederland of is het makkelijker om in Egypte op het vliegveld te wisselen?

Is er ook een gemakkelijke mogelijkheid tot pinnen in El Gouna? Zo ja, waar?

Met vriendelijke groet, Michelle

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Vakantie
4.2K
Erna55
7 jaar geleden
Dit is je derde vraag over je vakantie in Egypte.
Ik denk dat je er goed aan doet om op een eens op toeristeninformatie te kijken.
http://www.landen.net/egypte/
jodyenboyke
7 jaar geleden
Niet in Nederland gaan wisselen, ben je duurder uit.

Antwoorden (1)

Je kan bij aankomst op het vliegveld van Hurghada het visum kopen bij een van de banken links achteraan in de aankomsthal. Of je gaat in de rij staan die je wordt toegewezen door je reisorganisatie (ben je meestal iets duurder uit).
Je kan overal in Egypte pinnen bij elke bank, moet je wel zorgen voor vertrek je bankpas op werelddekking te zetten. Je kan overal in euro's betalen, hou de actuele wisselkoers wel even in de gaten, zodat je het enigzins kan omrekenen.
Op de meeste resorts staat of een pinautomaat of is er een bankkantoortje aanwezig.
Voor fooien kan je alvast wat 0,50 en euromunten meenemen. Let op, Egyptenaren kunnen euro's niet omwisselen bij de bank, dus vragen ze vaak om te wisselen. Ik neem altijd briefgeld van 5 en 10 euro mee, daar doe je hen een groot plezier mee.
De meeste hotels in El Gouna of Hurghada hebben ook een facebookgroep waar je vragen kan stellen, anders mag je mij een priveberichtje sturen, ik ga zelf naar Hurghada in mei.
Fijne vakantie!
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Top! Bedankt voor uw snelle en uitgebreide antwoord.
Nog tips voor leuke excursies daar?
Jij ook fijne vakantie gewenst!
jodyenboyke
7 jaar geleden
Boottrip (snorkelen en wellicht dolfijnen) en quadrijden in de woestijn, allemaal op het resort te boeken, niet via de reisorganisatie (duur en massaal). Citytour Hurghada met bezoek aan de grote Moskee, Koptische Kerk en de markt in Dahar is ook leuk want dan zie je het echte Egypte.