Overleven spinnen de stofzuiger?

Of kruipen ze er s'avonds weer gewoon uit

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Insecten
16.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goeie vraag!!! +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie vraag!! +

Het beste antwoord

Het zal per spin verschillen; een hooiwagen zal het niet zo snel overleven omdat hij zo fragiel is, maar een kruisspin die overleeft het denk ik wel en komt zo weer naar buiten gewandeld!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Even muggenziften: een hooiwagen is geen spin ;p
(Maar het dier dat mensen meestal ten onrechte hooiwagen noemen, is een trilspin, en dat is wel een spin.)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ok!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
over muggen gesproken hippo, als je die opzuigt (in plaats van zij jou) kruipen ze dan ook weer grijsbestoft terug naar hun bron?

Andere antwoorden (7)

ja hoor daar overleven ze wel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
O jazeker! Ze wandelen weer naar buiten! Denk je dat je ze kwijt bent door op te zuigen, Mar echt niet! Nadat ze bijgekomen zijn van die reis door de stofzuigerslang scharrelen ze dapper weer de terugweg naar buiten. Persoonlijke ervaring!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bah! +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kippevel. Ik heb er een keer een nacht van wakker gelegen nadat iemand mij dat verteld had. Daarna heb ik een sok in de stofzuiger gedaan :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik stop er een prop keukenpapier in. En dan zie ik wel de volgende keer of dat beest dood is. Zulke kleine spinnetjes tegen zulke grote mensen :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn vader heeft mij 1 keer om 4 uur 's nachts moeten ophalen bij mij thuis omdat ik niet meer thuis durfde te slapen. Teveel spinnen in huis. Erg he!! 2 jaar geleden ben ik naar Suriname geweest, en daar heb je pas echt spinnen, en toen was ik ook in 1 keer van mijn angst af. Sindsdien doen spinnetjes me niet zo veel meer. Ik vind ze nog altijd niet de liefste dieren, maar ik overdrijf het ook niet meer :-p
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat lief van je vader dat hij kwam, als redder in nood :). Maar ja, als je er echt zo'n angst voor hebt... Grote joekels van spinnen, daar in Suriname!
Nou nee, ze overleven het niet (meer). Ik heb een paar jaar geleden geprobeerd spinnen met de stofzuiger op te zuigen om ze daarna buiten vrij te laten... ja echt waar ;-). Maar het lukt dus niet, door de warmte van de motor, of de lucht?, verbrandden ze. Ook al zet je de stofzuiger op de laagste stand. Dus uit ervaring weet ik dat het niet (meer) gaat.
Met hele oude stofzuigers ging het wel... Toen een vriendin en ik eens, zo'n 40 jaar geleden, een garage met de stofzuiger schoon maakten om een feestje daar te houden, moesten we vele grote spinnen opzuigen. Toen we de stofzuiger wegzetten kwamen al die spinnen, helemaal grijs van het stof, weer uit het gat van de stofzuiger gekropen... Dus destijds konden ze het wel overleven.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lol ik zie het al helemaal voor me Kristal!! :-D
Kristal
13 jaar geleden
;-))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tijdens het feestje? Altijd goed voor de "hoge C" lijkt me.
Kristal
13 jaar geleden
Nou...nog voor het feestje, dat wel, maar evengoed goed voor twee hoge C's :-)) we hebben lopen rillen van afschuw lol
ik heb een dyson stofzuiger zo een zonder stofzuigerzak en doorzichtig. je kunt alles wat je hebt opgezogen zien. je ziet de opgezogen spin gewoon tussen het stof kruipen hoor.
dus ja bij mij blijven ze wel leven. het is dan ook raadzaam om je stofzuigerzak na gebruik weg te gooien. en bij een stofzuiger zonder zak dus ook gewoon te legen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mijn ervaring is dat ze het wel overleven. ik zag ooit een grote spin (spinnenfobie) en die heb ik van afstand gezogen. ik zag hem later weer in mijn woonkamer. Heb ik weer gezogen en toen een een plastic folie tussen de verbindinding van de stofzuigerslang en die metalen 'buis' gedaan zodatie er niet uitkon. misschien een tip als je ook bang bent voor spinnen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dikwijls resulteert dit voor de spin in een aantal gebroken poten. En een meerderheid zal het om deze reden niet overleven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om zeker te weten, dat je spin definitief is verhuisd, raad ik je aan, hem NIET op te zuigen.

Zet een glas over hem heen, schuif een papiertje langs het glas (langzaam, zodat alle 8 poten de tijd krijgen over dat papiertje te verplaatsen), pak het geheel op, en zet de spin buiten.

Een spin is een heel nuttig dier, want jij wordt toch ook niet blij van muggen in de zomer in je huis, neem ik aan..

Dus vóórdat je x-keer dezelfde spin opzuigt, of rillend in bed ligt met een prop in je stofzuiger : glaasje erover.
En bekijk hem tijdens het transport eens even goed : het zijn eigenlijk hele mooie diertjes!!!

(en geniet jij niet in de herfst van de prachtige bedauwde webben, of op een mistige winterochtend, als er rijp is?)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad! Gewoon de spin pakken, niet mishandelen..
Alleen de webben zijn soms minderleuk.. zeker als je er perongeluk doorheen loopt.. ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
NG , 'n geweldig antwoord. Ik gebruik die ronde plastic "bekers" waar jodenkoeken ingezeten hebben .Als ik 'n spin gered heb uit m'n vijver of waterton , is hij eerst bang voor m'n hand .Als ik hem op 'n blaadje wil zetten ,wil hij in de meeste gevallen liever bij mij blijven op 'm'n hand. Ze lopen met 8 poten ,ik met 2 en struikel nog wel 'ns.