Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik de TV-ontvanger Arris VIP5202 uit de energiebespaarstand halen?

Sinds kort heb ik een nieuwe TV-ontvanger van de KPN. Als is de TV aan zet, krijg ik eerst de melding "geen signaal". Ik doe vervolgens niets en na 1 minuut krijg ik de melding "uw tv-ontvanger was in diepe slaap omdat u de energiespaarstand gebruikt. Er verschijnt dan een balk in beeld onderin met een streep. Die streep gaat vanaf de linkerkant naar de rechterkant. Als de streep helemaal rechts is krijg ik pas beeld. Een medewerker van KPN zei, dat dit aan mijn TV ligt. Dat lijkt mij niet, want met de vorige ontvanger, had ik dit niet. Wie weet hoe ik dit kan oplossen?

3 jaar geleden
in: Telecom
4.9K
LeonardN
3 jaar geleden
Ik lees hier: https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/arris-vip5202-wil-niet-uit-standby-481781 in de instellingen vond ik bij de ‘groene’ settings de mogelijkheid om hier kun je de energiespaarstand uitzetten. Hierdoor reageert de ontvanger niet op de afstandsbediening. Nu deze op ‘nee’ staat is het probleem opgelost.

Ligt niet aan je TV in mijn optiek, een TV is alleen maar een weergave apparaat, die regelt niet de instellingen van een ontvanger en geeft ook geen meldingen van de ontvanger. Typische klantenservice-afschuif-onzin, als dit werkelijk zo gezegd is.
joro
3 jaar geleden
@LeonardN, heel erg bedankt voor het snelle en goede antwoord, het is geluk!!! Ik snap niet waarom die energiebesparende stand er standaard op zit, het is heel onhandig dat je een paar minuten moet wachten voordat de TV is opgestart. Ik had wel tegen KPN gezegd, dat het niet aan mijn TV kon liggen, omdat ik het voorval bij mijn vorige provaider ook niet had.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ga naar "Menu"
Vervolgens naar "Instellingen" (de onderste optie aan de linkerzijde van het beeld).
Kies "Stand-by"
En dan de 2e optie "Energie-spaarstand" op "uit" zetten.
Klik daarna op "bewaar en sluit"
(Lees meer...)
3 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding