Waarom verdwijnt mijn wifi verbinding?

Waarom kan ik soms opeens geen berichten meer versturen of internetpagina's openen en lukt dit wel zodra ik mijn scherm uit zet. Heb wel verbinding.
Als ik het scherm weer aanzet is de pagina geladen en de WhatsApp berichten verstuurd. Het probleem is tijdelijk verholpen als ik mijn telefoon opnieuw opstart. Andere apparaten in huis hebben hier geen last van.

Weet jij het antwoord?

/2500

misschien kan je bij instellingen op je telefoon kijken of er iets niet goed is bij je wifi instellingen

Het kan ermee te maken hebben dat je telefoon vastloopt en daarom niet genoeg werkgeheugen overheeft om de WiFi te laten werken naar behoren (is niet een hele aannemelijke). Het WiFi teken op je telefoon wil niet zeggen dat je ook altijd verbonden bent. Soms helpt het om in je instellingen mobiele data ondersteuning aan te zetten. Dan heb je op momenten met weinig WiFi dat je telefoon automatisch overschakelt naar je 3G/4G. Daarnaast kun je ook even kijken naar het bereik van je WiFi signaal. Mogelijk kun je die versterken met een repeater. Succes!

Sommige telefoons hebben moeite met versturen als er wel wifi-verbinding is, maar deze traag of van slechte ontvangstkwaliteit is. De telefoon verstuurt dan geen berichten via 3G/4G (want er is wifi) maar de wifi-verbinding is te slecht om berichten via die route te versturen. Opnieuw opstarten dwingt dan om even gebruik te maken van 3G/4G. Dit kun je testen door op je telefoon wifi uit te zetten en te kijken of er dan wel succesvol via 3G/4G wordt verstuurd.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100