Is er een modus bij Samsung dat je alleen oproepen ontvangt?

Ik heb een Samsung A5 en ik vraag me af of er een modus is dat je alleen oproepen kan ontvangen. Ik wil hem namelijk als het 's nachts is aanzetten zodat ik niet gestoord wordt door meldingen.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Telecom
2K

Antwoorden (2)

Als je de wifi en dataverbinding uit hebt staan, kun je alleen nog maar gebeld worden (of een sms binnen krijgen).
Zo zet ik mijn telefoon ook elke nacht, werkt perfect.
Als je ingesteld hebt staan dat je geen geluid wil ontvangen bij smsjes, dan hoor je in de nacht alleen maar als je gebeld word.
Maar de meeste mensen sturen geen dms meer tegenwoordig, dus ik acht de kans klein dat het nodig is dit in te stellen.
Toegevoegd op 30 juni 2018 04:33: tekst
5 jaar geleden
Voor dit soort klusjes gebruik ik de app llama.
Llama kan geautomatiseerd instellingen (volume, WiFi, helderheid enz. enz.) aanpassen op basis van se lokaties waar je bent, het tijdstip, de apps die open staan enz.
Het mooie van dat alles is dat het nauwelijks extra energie verbruikt omdat plaatsbepaling niet plaats vindt op basis van GPS, maar op basis van het ID van de aanwezige zendmasten.

Het vergt even wat moeite om de werking van de app te doorgronden, maar dan is er ook van alles geautomatiseerd in te stellen.

Ik gebruik het zelf voornamelijk om de WiFi aan en uit te zetten wanneer ik thuis kom of juist thuis weg ga.
Zo staat mijn WiFi nooit onnodig aan.

In de link van de bron wat uitleg over de app.