De antenne aansluiting aan de muur is vervangen. Voor wie zijn deze kosten ?

Na een klacht over wegvallende en trage internet van Ziggo heeft de monteur de antenne aansluiting aan de muur vervangen omdat deze verouderd was. Kosten 40 euro. Maar zijn deze kosten niet voor het telecommunicatie bedrijf ??

6 jaar geleden
in: Telecom
2.9K
TurfGraver
6 jaar geleden
Hun verantwoording houdt op bij AOP (Abonnee Overname Punt) aansluiting (vaak in meterkast).
Alles daarna is uw eigen intern bekabeling.

Antwoorden (1)

Tot en met de plek waar het signaal via een contactdoos (ook wel einddoos genoemd) de woning binnenkomt, is Ziggo verantwoordelijk voor de signaalkwaliteit.
Vanaf dat punt in de woning is de abonnee voor de aansluiting verantwoordelijk.
Ziggo noemt dit een zogenaamd Abonnee Overname Punt (AOP). De namen 'einddoos' en 'Abonnee Overname Punt' spreken voor zich.

Voor het aanleggen van zo'n aansluitpunt hoef je dus niet te betalen, tenzij de monteur - naast het vervangen van die contactdoos - nog andere werkzaamheden heeft uitgevoerd.

Op de website van Ziggo staat:
"Werken met de hoofdaansluiting en kabels kan een flinke klus zijn. Dat begrijpen we. Bestel daarom voor slechts € 40,- een Ziggo monteur die de klus voor je klaart. Komt het signaal je huis niet goed binnen? Dan betaal je niet voor de monteur".
Zie: https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/signaal/hoofdaansluiting-controleren/
Ook interessant: https://community.ziggo.nl/mediaboxen-modules-95/oud-blik-in-de-muur-12203
6 jaar geleden
SnakeEye
6 jaar geleden
Zonder overleg heeft de monteur de wantcontactdoos vervangen. Omdat deze dus verouderd was en dit ook een reden kon zijn voor een slecht signaal. Ik was hierdoor in de veronderstelling dat deze kosten voor het bedrijf was. Erg onduidelijk, de monteur had dit wel even in eerste instantie mogen overleggen.
Pieter2011
6 jaar geleden
De kosten zijn voor rekening van Ziggo. Ik zou de factuur dus niet betalen, waarbij je een beroep kunt doen op bovenstaande argumenten. Je moet ze natuurlijk wel laten weten dat je de vordering betwist en waarom.