Zijn er ook telefoons waar je tegen kunt praten en je zo een sms kan opnemen en verzenden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (1)

"De Samsung p207 heeft VoiceMode aan boord, een spraaktechnologie die de gedicteerde boodschap omzet in tekst. De technologie is een logisch vervolg op de spraakgestuurde commando's, waarbij de gsm verbaal wordt bestuurd.

Een eenvoudiger versie van de technologie is QuickPhrase, waarbij veelgebruikte tekstelementen vooraf geprogrammeerd zijn en met de stem geactiveerd kunnen worden. Het volstaat om "Bel me" of "Ik bel je later" te dicteren en de tekst verschijnt op het scherm. QuickPhrase wordt het eerst toegepast op de Samsung a890 telefoon. De telefoons zijn voorlopig alleen bedoeld voor de Amerikaanse markt."
_

"Dial2Do is een spraakherkenningsdienst waarmee je een sms-bericht of e-mail kunt dicteren, waarna deze in getypte vorm bij de ontvanger wordt afgeleverd. Meestal werken dergelijke diensten alleen in de VS, maar Dial2Do biedt ook inbelnummers in 18 landen buiten de VS aan, waaronder Nederland en België! Naast e-mail en sms kun je met Dial2Do berichtjes op Twitter, Tumblr en Jaiku publiceren, gewoon door tekst in te spreken."