Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is APN en wat kan ik ermee?

Toegevoegd na 9 minuten:
Ik heb een LG viewty snap.
Kan ik misschien met APN op dezelfde internetverbinding als mijn computer (en dus gratis?)? zo ja hoe?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Telefoons
11.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

"Access Point Name: The APN is a unique identifier that allows connection to the network and it identifies the data access services associated with your account. The APN is the exit point from the 3G or GPRS network into either the public Internet or a private customer gateway."

De naam van je internettoegang voor mobiele telefoons (of laptops) dus.

Toegevoegd na 42 seconden:
en een Nederlandse bron: "Een APN (Access Point Name) is een sleutel die samen met een geschikte telefoon of datacard, toegang geeft tot het GPRS en UMTS netwerk. De APN beschrijft waar de data in een GPRS- of UMTS-sessie 'naar toe gaan', bv. het internet, de Vodafone WAP-gateway, bedrijfsnetwerken van zakelijke klanten etcetera."

Toegevoegd na 12 minuten:
Ik zie je toevoeging nu. APN is alleen voor mobiele netwerken zoals GPRS, UMTS e.d. Je computer werkt waarschijnlijk draadloos (WiFi of WLAN) of via een kabel (ethernet of LAN). Als jouw telefoon WiFi/WLAN ondersteunt dan kan je wellicht verbinding maken met je modem/router als die dat ook ondersteunt. APN is niet geschikt om verbinding te maken met je eigen computer of router maar alleen voor mobiele dataverbindingen met je mobiele provider zoals bijvoorbeeld Vodafone. En een mobiel internetabonnement kost normaalgesproken gewoon geld maar het voordeel is dat je bijna landelijke dekking hebt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat zijn de instellingen van mobiele providers voor je Android toestel. De zogenaamde APN Settings. Kijk op de site voor meer info...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding