Hoe erg is het om je telefoon in de badkamer te hebben liggen tijdens het douchen?

Ik heb nu dus eigenlijk sinds ik een telefoon heb hem altijd in de badkamer liggen tijdens het douchen. Ik heb nu denk ik ongeveer een jaar een nieuwe telefoon en ik weet niet waarom ik zo dom was maar net kwam ik na het douchen opeens tot de conclusie dat het vet dom is om mijn telefoon daar neer te leggen want daar hangt natuurlijk allemaal vochtige lucht en stoom tijdens het douchen (ik ga het vanaf nu dus ook niet meer doen). Dus nu vraag ik me af, hoe erg is het om je telefoon in de badkamer te hebben tijdens het douchen. En kan mijn telefoon nu ondertussen al beschadigd zijn hierdoor? (Hij werkt naar mijn idee nog prima maar kan er misschien binnenin iets kapot gaan ofzo).

2 jaar geleden
in: Telefoons
7.4K
doren11
2 jaar geleden
En kan het kwaad om je telefoon in de badkamer op te laden tijdens het douchen?
HannekeJanssen
2 jaar geleden
@Doren: dan ligt je telefoon toch ook in de vochtige ruimte? Beter niet doen dus.

Antwoorden (1)

Het is niet goed om je telefoon mee te nemen naar een vochtige ruimte, zoals een badkamer.
De luchtvochtigheid in een badkamer, zeker als je gaat douchen, is heel hoog. Deze vochtige lucht condenseert in je telefoontoestel tot water, net zoals gebeurt op een spiegel. Door dit water in je toestel oxidatie ontstaan, wat weer onherstelbare schade tot gevolg heeft.