Heeft de Alcatel 3080 1.3 of 2.0 megapixel camera?

https://www.tele2.nl/mobiel/smartphones/alcatel-3080?id=22001646&color=Zwart&shop=product&ch=es&cc=con&sc=acq&dr=24&pr=T2C02,T2A01,SK361&lp=1

En hoe is de kwaliteit van de foto's

Picture for question
2 jaar geleden
in: Telefoons
1.3K

Antwoorden (1)

Volgens je bron 1.3 megapixel.
Zie ook:
https://www.which.co.uk/reviews/simple-mobile-phones/alcatel-3080g
Simpele mobiele telefooncamera’s hebben 0.3 tot 2 megapixel, wat minder is dan doorgaans wordt aangeboden bij smartphones.
Dat betekent niet dat de kwaliteit van de foto’s slecht is. Fotograaf en acteur Joel Gray was een van de pioniers op het gebied van telefoonfotografie en maakte al in 2007 opvallende beelden met zijn 1,3-megapixel Nokia 133.
Een camera met veel megapixels maakt niet per se betere foto’s dan een camera met minder megapixels. Je zult het verschil alleen merken als je de foto’s op groter formaat afdrukt. Daarnaast is een hoge resolutie handig voor de nabewerking. Als je dit niet van plan bent, hecht dan niet te veel waarde aan het aantal megapixels. De grootte van de beeldsensor en het type lens hebben uiteindelijk meer invloed op de kwaliteit van je foto.
Toegevoegd op 08 juni 2021 08:26: bron, tekst
SimonV