Waarom gaat er een lage pieptoon over zodra ik een anoniem telefoontje opneem?

We worden nu al meerdere jaren lang gebeld door anonieme nummers ondanks dat we op het Belmenietregister staan ingeschreven.

Wanneer we opnemen, gaat de telefoon meteen over naar een constante lage piep.

Twee minuten terug werden we weer gebeld. Mijn moeder nam op en kort hoorde ze iemand iets zeggen tegen een ander voordat de gebruikelijke constante piep weer te horen was.

Wat is deze piep en waarom wordt deze piep telkens hoorbaar na het opnemen van een anoniem telefoontje?

3 jaar geleden
in: Telefoons
2.9K
Amadea
3 jaar geleden
Dat gaat ongetwijfeld om een callcenter. Maar of dit een is die jou een abonnement wil proberen aan te smeren of een scammer die hoopt jouw computergegevens over te kunnen gaan nemen is niet te bepalen zolang degene aan de andere kant niet zegt waarom hij of zij belt...

Antwoorden (1)

Indien het via een callcenter loopt, belt een computer naar jouw telefoonnummer.
Op het moment dat jij opneemt herkent de computer dit en schakelt je door naar een medewerker.
In de tijd dat de medewerker ook de oproep van de computer beantwoord hoor jij een toon.