Kan iemand die anoniem belt getraceerd worden?

Ben benieuwd je bij iemand die anoniem belt erachter kan komen welk nummer het is en van welk adres het steeds gebeurd.

3 jaar geleden
in: Telefoons
1.7K
TurfGraver
3 jaar geleden
De gewone gebruiker niet.
Maar anoniem bel je eigenlijk nooit (het wordt alleen zo weer gegeven).
112 e.d. kunnen je nummer wel 'zien'.
Waar je vandaan belt zal bij mobiel lastiger zijn (maar niet onmogelijk).

Antwoorden (1)

Er schijnt een app voor te zijn: TrapCall. Volgens de ontwikkelaar is TrapCall momenteel de enige app die nummers van anonieme bellers kan achterhalen. Wie tweemaal een oproep van een anonieme beller weigert, krijgt via de toepassing na enkele seconden het telefoonnummer dat toebehoort aan deze afgeslagen oproep.