Hoe kan het dat mijn Xiaomi Redmi Pro 8 plots geen geluid meer maakt bij berichten enz.?

Plots krijg ik alleen "trillen" en geen geluid op mijn Smartphone. Ik heb bij instellingen gekeken uiteraard, en daar staan alle geluiden aan. Er staat ook wel bij "trillen bij oproep" maar niet dat het geluid uit moet zijn, ook de stille modus staat niet aan, de niet storen staat ook niet aan...
Ik heb messenger en whatsapp (waarmee ik de meeste berichten krijg) al eens geherinstalleerd, maar nog steeds alleen trillen. Met "find my device" krijg ik wel geluid.

3 jaar geleden
in: Telefoons
6.9K

Antwoorden (1)

Er zijn verschillende factoren die kunnen bijdragen aan een slechte geluidservaring. Als alles mislukt, moeten we mogelijk naar de technische dienst gaan om het probleem te identificeren, maar er zijn verschillende dingen die we zelf kunnen doen om het op te lossen.

Het eerste wat we moeten doen, is proberen te weten of onze luidspreker of microfoon een intern probleem heeft. Hiervoor kunnen we naar a verborgen menu genaamd CIT. Het is een reeks hulpmiddelen waarmee we interne hardwarefouten kunnen identificeren. Om dit te doen gaan we naar de Mobiele instellingen en tikken op "Op de telefoon". Dan gaan we naar de optie "Kernel-versie" en spelen vijf keer achter elkaar. Nu staan ​​we in het CIT-menu.

Veel gebruikers die laag geluid melden, zelfs bij maximaal volume, hebben hun probleem met deze methode kunnen oplossen. Dit is om het over te slaan Europese voorschriften die de volledige macht beperken van onze luidspreker, iets dat voorkomt in Xiaomi en andere merken. Hiervoor hoeven we alleen een andere regio te selecteren, dus gaan we naar Instellingen> Regio's> en markeren we een ander land zoals bijvoorbeeld Marokko of India. Na acceptatie zou het luidsprekervolume aanzienlijk moeten toenemen en zal het lage geluid geen probleem meer zijn.

Het is overigens ook goed mogelijk dat een recente app en de machtigingen die we hebben verleend, de goede werking van het systeemvolume verstoren. In dit geval zullen we moeten bekijk de nieuwste geïnstalleerde apps om diegenen te elimineren die waarschijnlijk het probleem kunnen veroorzaken. Mogelijk moeten we naar de veilige modus gaan om ze te identificeren zonder de goede werking van het systeem te verstoren.