In 2008 kwam de V1.1 van de eerste iPhone: de iPhone 3G. Deze was wel in Nederland verkrijgbaar, de eerste versie niet.
Om precies te zijn 11 juli 2008. Vanaf die datum was de iPhone 3G verkrijgbaar in 70 landen, waaronder België, Nederland en Luxemburg.
.
Europa
Op 9 november 2007 werd de eerste generatie iPhone (2G) in Europa geïntroduceerd. In eerste instantie was de eerste generatie iPhone alleen in Duitsland (via T-Mobile) en het Verenigd Koninkrijk (via O2) verkrijgbaar. De introductie van de iPhone in Frankrijk (via Orange) vond plaats op 28 november 2007. Verder was de eerste generatie iPhone ook in Oostenrijk en Ierland verkrijgbaar via de officiële kanalen. De eerste generatie iPhone werd niet in de Benelux verkocht.
SimonV