Ik heb een smartphone Fysic 101. Waar kan ik Werkgeheugen (ook wel RAM-geheugen genoemd) vinden?

Heb begrepen dat mijn accu minder snel leeg is als ik elke keer dat geheugen leeg maak.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Telefoons
1.7K

Antwoorden (1)

Ga hiervoor naar Instellingen --> Apparaatonderhoud.
Druk op de knop Geheugen rechts onderin.
Je krijgt nu een overzicht met het verbruik. Druk op Opschonen om geheugen vrij te maken.
.
Bij de Fysic F101 blijkt het (werk)geheugen onder Instellingen - Apparaat – Geheugen te staan.
Je zou hier apps die veel geheugen gebruiken en je weinig/niet gebruikt kunnen verwijderen.
Toegevoegd op 03 maart 2020 13:05: tekst
SimonV
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Dank voor je bericht. Ik heb een zogenaamde senioren smartphone Fysic 101. Ik vind daar onder Instellingen wel het kopje Apparaat, met daaronder een opsomming (Weergave, Meldingen, Geluid, Apps, Opslag, Accu, Geheugen, Gebruikers), daar zit geen Apparatenonderhoud bij. Onder Geheugen staat: Gemiddeld geheugengebruik xxx. Verder opsomming Prestaties, Totaal geheugen, Gemiddeld gebruikt (%), Vrij. En Geheugen gebruikt door apps. Nergens optie Geheugen opschonen. Onder Interne gedeelde opslag staat de rubriek Gegevens in cachegeheugen. Als ik daarop klik, vraagt hij: Gegevens in het cachegeheugen wissen? (worden dan voor alle apps gewist). Ik zoek echter RAM of Werkgeheugen. Hoor graag van je! Vr. grt. WS
SimonV
4 jaar geleden
Met het geheugen wordt het RAM- of werkgeheugen bedoeld:
“Gemiddeld geheugengebruik xxx. Verder opsomming Prestaties, Totaal geheugen, Gemiddeld gebruikt (%), Vrij. En Geheugen gebruikt door apps.”
Jammer dat deze Android-versie geen opschonen lijkt te kennen. Sorry!
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Toch bedankt voor je reactie!