Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het erg lastig zelf de batterij van iPhone SE te wisselen?

Het laten doen is erg prijzig. Nu kun je een batterij kopen incl reparatiesetje. Het lijkt mij volgens de video niet heel erg ingewikkeld, als het maar schoon en stofvrij gebeurd. Ik ben niet heel technisch of extra handig maar ook geen noob.
Kun je het echt zo eenvoudig doen als de uitleg op internet zegt? Of komt er meer bij kijken?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Telefoons
1.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Hoi Manon,

Zelf heb ik wel eens geprobeerd om de batterij van een iPhone te verwijderen. Zelf vond ik dit niet zo'n makkelijk klusje. Toch zijn er online handige tutorials, bijvoorbeeld op https://www.youtube.com/watch?v=oB4iG-jFUt4, welke makkelijk te volgen zijn.

Hou er echter wel rekening mee dat bijvoorbeeld (fabrieks)garantie vervalt op het moment dat je zelf je telefoon hebt gerepareerd, Apple zelf bijvoorbeeld kan weigeren om je iPhone re repareren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Als je telefoon nog nooit open is geweest is het best ingewikkeld, aangezien apple met speciaal lijm de batterij vastmaakt. Je moet het verwarmen en als je per ongeluk de batterij doorprikt heb je kan dat er vuur ontstaat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding