Is het erg lastig zelf de batterij van iPhone SE te wisselen?

Het laten doen is erg prijzig. Nu kun je een batterij kopen incl reparatiesetje. Het lijkt mij volgens de video niet heel erg ingewikkeld, als het maar schoon en stofvrij gebeurd. Ik ben niet heel technisch of extra handig maar ook geen noob.
Kun je het echt zo eenvoudig doen als de uitleg op internet zegt? Of komt er meer bij kijken?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Telefoons
1.5K

Antwoorden (2)

Hoi Manon,

Zelf heb ik wel eens geprobeerd om de batterij van een iPhone te verwijderen. Zelf vond ik dit niet zo'n makkelijk klusje. Toch zijn er online handige tutorials, bijvoorbeeld op https://www.youtube.com/watch?v=oB4iG-jFUt4, welke makkelijk te volgen zijn.

Hou er echter wel rekening mee dat bijvoorbeeld (fabrieks)garantie vervalt op het moment dat je zelf je telefoon hebt gerepareerd, Apple zelf bijvoorbeeld kan weigeren om je iPhone re repareren.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Als je telefoon nog nooit open is geweest is het best ingewikkeld, aangezien apple met speciaal lijm de batterij vastmaakt. Je moet het verwarmen en als je per ongeluk de batterij doorprikt heb je kan dat er vuur ontstaat.