Kan de Samsung S6 meer capaciteit aan dan zijn standaard 2550 mAh accu?

Ik wil de batterij van mijn mobiel vervangen, nu zijn er accu's die meer capaciteit hebben dan de standaard 2550 mAh accu. Zou het kwaad kunnen als ik bijvoorbeeld een 3000 mAh accu ga gebruiken ?

4 jaar geleden
in: Telefoons
2.5K

Antwoorden (1)

Ja, je zou ook een 3500 mAh accu kunnen kopen.
Een hogere mAh van een batterij heeft geen effect op elektronische apparaten, behalve dat ze langdurig gebruik mogelijk maken.
Hier staat bijvoorbeeld een overzicht van 3000-4999 mAh batterijen voor de Samsung Galaxy S6 Edge:
https://www.ebay.com/b/Cell-Phone-Batteries-3000-4999-mAh-for-Samsung-Galaxy-S6-edge/20357/bn_7331373
Ikzelf zou een accu kiezen die voorzien is van een IC-chip tegen oververhitting.
SimonV