Kun je DECT (vaste telefoon) draadloos aansluiten?

Bij het zoeken naar loze leidingen is de pot kabel naar de vaste DECT telefoon afgebroken. De restanten zitten in de leiding en willen geen kant meer op, de leidingen zijn in het beton gegoten. Kan ik vanuit het PTT punt in de meterkast het signaal draadloos naar de telefoon sturen, of zijn er vaste telefoons die bijvoorbeeld via wifi verbinding maken met de router/modem?
aii verdammte spellingchecker ook.., pot kabel in de eerste regel is 'PTT' kabel

paulus811
4 jaar geleden
in: Telefoons
7.7K
SentWierda
4 jaar geleden
DECT is geen vaste telefoon.
Een vaste telefoon is een telefoon die op een bepaalde plaats staat en een snoer heeft van hooguit een meter.

Antwoorden (1)

Dat zou kunnen, maar wordt wel duur.
Schaf een GAP-compatible telefoonbasisstation aan en verbind dat met het PTT-punt.
Schaf een draadloze DECT telefoonwandcontactdoos aan, die wordt herkend door je basisstation. Deze wordt aangesloten op je DECT toestel.
Zie:
http://www.phone-master.nl/RTX/RTX.html

Goedkoper is natuurlijk een basisstation te kopen met een draadloos telefoontoestel.
SimonV
4 jaar geleden
paulus811
4 jaar geleden
Dan voor je antwoord. Gelukkig hebben na nog een poging zojuist de kabel er alsnog uit gekregen, een nieuwe getrokken en het werkt weer als vanouds. Wel leuk om te weten dat iets dergelijks bestaat in deze steeds meer draadlozer wordende wereld.