Is de Iphone 7 waterdicht?

Hallo,
Ik heb onlangs een Iphone 7 gekocht (dus geen Iphone 7 plus). Nu is mijn vraag is deze ook echt waterdicht? Op veel websites staat van wel, maar ik durf het niet aan tot ik het zeker weet.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Telefoons
3.4K

Antwoorden (1)

Ja, hij is waterdicht, maar...

De iPhone 7 heef een IP67-beoordeling gekregen, wat het toestel officieel water- en stofbestendig maakt.
De IP67-rating is een standaard voor de waterdichtheid van allerlei soorten apparaten. In feite bestaat IP67 uit twee verschillende beoordelingen: IPx6 en IPx7. Deze staan respectievelijk voor de stofbestendigheid en waterdichtheid.
De IPx7-rating is de op een na hoogste beoordeling voor waterdichtheid. Dit betekent dat de iPhone 7 een half uur onder water kan blijven met een maximale diepte van één meter.
Apple omschrijft de iPhone 7 als spatwaterbestendig. Goed genoeg om met een gerust hart in de regen te gebruiken, en het maakt het minder erg als hij per ongeluk in de wasbak of een zwembad valt. Zolang je hem er maar snel genoeg weer uit haalt. Dit zal waarschijnlijk ook de reden zijn dat een iPhone 7 met waterschade buiten de garantie valt. Ook waarschuwt Apple dat je een natte iPhone 7 niet op moet laden.
SimonV