Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als ik en telefoon in een ander land koop, kom ik dan in de problemen?

Ik ga een telefoon kopen in Zuid-Korea, die niet wordt verkocht in Nederland. Als die telefoon dan kapot gaat, kunnen ze die dan nog wel repareren in Nederland?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Telefoons
1.3K
paulus811
5 jaar geleden
Dat is niet te beantwoorden en ligt aan de telefoon en hetgeen er kapot gaat. Ook in Koreaanse telefoons zitten standaard onderdelen.
TurfGraver
5 jaar geleden
Reparatie van mobieltjes gebeurt vaak door vervangen van pcb (printplaten).
Dit is vaak goedkoper dat componenten vervangen.
Reparatie zal wellicht wel mogelijk zijn maar kan aanzienlijk duurder uitpakken dan.
LeonardN
5 jaar geleden
En dan zal dat allemaal zijn buiten enige garantie.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Er zijn in Nederland reparatiezaken, waar ze mobiels repareren, tegen een vaste prijs. Dat is geen probleem. Als je gebruik wilt maken van je garantie, dan wordt dat lastiger.

In EU hebt je uiteraard recht op minimaal 1jr garantie. Daarvan gebruik maken, voor een buitenlandse mobiel buiten EU, is ander verhaal. In praktijk moet je terug naar de winkel, waar je het toestel hebt gekocht. Zij repareren of sturen hem dan op voor reparatie.

Verder moet je rekening houden of het toestel wel simlock vrij is.

Als laatste moet je oppassen voor de douane. Zij kunnen invoerkosten opleggen, als ze erachter komen dat je het toestel buiten de EU hebt gekocht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding