Ik wil graag de firmware op mijn mobiel veranderen, maar welke kan ik dan het beste kiezen?

Hallo allemaal, een maandje geleden heb ik mijn Motorola G4+ geroot, maar dat is fout gegaan. Sinds gister heb ik hem weer aan de praat gekregen, maar dan met de normale firmware die erbij zat. Dus het is nu een gloednieuwe mobiel. Ik weet niet of dit mogelijk is, maar ik zou graag een andere Firmware van een ander toestel er op zetten. Is dat mogelijk?
Ik had een andere Firmware geïnstalleerd van de Note 9, en hier kreeg ik 6 ".tar.md5" bestanden uit. Nu heb ik Odin geïnstalleerd, maar ik weet niet welke ik moet kiezen.

Dus kort samengevat, zou deze 2 punten mogelijk zijn?:
1. Een andere Firmware van een andere mobiel op jou eigen mobiel zetten.
2. Welke .md5 moet ik dan kiezen? (Zie afbeelding).

Picture for question
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Telefoons
1.2K

Antwoorden (1)

Nee, dat gaat uiteraard niet, de firmware is heel specifiek voor een bepaald model telefoon. Soms is het zelfs zo specifiek dat er voor 1 model meerdere hardware versies zijn, en dan moet ook de firmware precies voor die versie gekozen worden. Firmware voor een model van een ander merk gaat dus nooit werken.
De md5 bestanden zijn trouwens alleen controle-bestanden om te controleren dat de download van het eigenlijke bestand 100% correct is gegaan.
Toegevoegd op 28 augustus 2018 08:13: tekst