Hoe kan een Iphone in vliegtuigstand zijn locatie bepalen?

IPhone, in vliegtuigstand, kan toch tijdens de vlucht (dus ook kilometers boven de grond)tamelijk accuraat de locatie bepalen. Dit blijkt uit de (accurate) locatie tag bij meerdere foto's. Hoe doet die Iphone dat?

6 jaar geleden
in: Telefoons
6.2K
TurfGraver
6 jaar geleden
Omdat gps iets anders is dan gsm.
Ze zullen hem (hoop ik) wel op vliegtuigmodus hebben staan maar (helaas) gps ingeschakeld...
tinus1969
6 jaar geleden
@Turfgraver, hoe zet de GPS dan uit?
TurfGraver
6 jaar geleden
A.u.b. tinus1969:
https://support.apple.com/nl-nl/HT207092
paulus811
6 jaar geleden
@Turfgraver, hoezo 'helaas' gps ingeschakeld? Wat is het gevaar dan?
TurfGraver
6 jaar geleden
Dat men gaat klooien met de telefoon en de verleiding om direct iets op hun "tijdslijn" te plaatsen niet kunnen weerstaan.
GPS is gevaar niet, klooien met de telefoon wel...

Antwoorden (1)

GPS is een ontvanger, dus in vliegtuigmodus hoeft dit niet uitgeschakeld te worden omdat het GPS signaal niet de navigatie e.d. in de cockpit stoort.