Is het voor een telefoon beter om apps die op de achtergrond draaien af te sluiten?

Ik heb een Samsung Galaxy S7 Edge.
Het gaat dus om apps waar je mee bezig bent geweest, en vervolgens naar de achtergrond zet door op de middelste knop onderaan de telefoon te drukken.
Is het voor je telefoon of batterij beter om ze daar te laten staan, of kun je ze beter afsluiten via de toets linksonderin op je telefoon en de optie 'alles sluiten' te selecteren.

6 jaar geleden
in: Telefoons
2.1K

Antwoorden (2)

Beter is een groit woord, maar ze gebruiken accu capaciteit en cpu tijd, dus is acvu sneller leeg.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Beter is niet te zeggen het ligt van de situatie af. Die programma's die je open hebt staan gebruiken rekenkracht (CPU) dus je zou zeggen dan moet ik ze afsluiten want het kost extra vermogen. Maar een app als Whatsapp kan je beter laten draaien, want die gebruik je waarschijnlijk veel en dan kost het meer vermogen om de app steeds opniew te starten. Dan deze op de achtergrond te laten draaien.