Wat betekent 'beperkt'; als iemand jou belt op je mobiel en er staat geen tel.nr. maar 'beperkt?

Paar dagen geleden werd ik gebeld op mijn mobieltje , 'beperkt' stond er , maar ik was te laat , oké. Gistermiddag weer, mannenstem, Nederlandstalig, maar vrijwel onverstaanbaar, ik heb een paar keer gevraagd en de andere kant ook, toen maar neergelegd. Later ging de telefoon weer over, ik pakte 'm verkeerd en drukte het gesprek weg, toen zag ik pas wat er stond 'beperkt' alweer dus. Kan ik niet plaatsen, wie is dat? Onbekenden wil ik niet terugbellen, nee, doe ik niet. Maar wat betekent dit nou? is het een call-center? of een buitenlands iets? Kan ik hier achter komen? Zo ja, hoe?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Telefoons
10.3K
Rieneke1
7 jaar geleden
Beperkt bereik? Ik gok maar wat. En terugbellen moet je nooit doen idd.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/geen-netwerk-mobiele-telefoon.htm
Opnemen, hallo zeggen, een onbekend persoon?, gelijk wegdrukken Noooooit terugbellen.
Weet je dat me in Italië bij opnemen van de telefoon allen maar 'Pronto' zegt. De beller weet wie hij belt, degene die gebeld wordt weet niet door wie hij gebeld wordt.
Men noemt hier nooit als eerste de naam, dat moet de beller doen, zoniet dan volgt er geen gesprek, addio
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
In Frankrijk zowel als Franstalig België ook: Allo? ...met wie?... c'est qui? Hier in Nederland heb ik dit ook toegepast, werd als raar, zelfs belachelijk, afgedaan, éérst je naam zeggen!
Inmiddels , zoveel jaar later zijn er toch legio mensen die alleen maar 'hallo' zeggen bij het opnemen van hun telefoon.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
En bij die vreemde bellers is het: addio per sempre

Het beste antwoord

Vaak maken callcenters gebruik van een zogenaamde belcomputer: een server die willekeurige cijfers combineert tot een telefoonnummer. Zodra beantwoording plaatsvindt wordt een operator ingeschakeld.
In zo'n geval krijg je de melding "beperkt".
Logischerwijs is dan niet te achterhalen wie je gebeld heeft.
SimonV