Kan ik mijn oude telefoonoplader gebruiken voor nieuwe telefoon?

Beste mensen,

Ik heb een nieuwe mobiele telefoon (sony xperia XZ) waarbij een USB-C lader is geleverd. Uiteraard prima en alles, maar ik vraag me eigen af of ik nu mijn oude samsung opladers nog steeds kan gebruiken?? Ik begrijp dat ik hiervoor een ander kabeltje moet gebruiken als de (oude) standaard usb kabels. Op de nieuwe adapter staat namelijk output 5v - 1500mA. terwijl er op mijn oude ''fast charging'' oplader van samsung hele andere waardes staan vermeld.

Kan ik deze in combinatie met een nieuw usb-c kabeltje nog steeds gebruiken of is het verstandiger om een oplader te kopen met dezelfde waarde?

Gr.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Telefoons
3.3K

Antwoorden (2)

Zou de lader niet gebruiken op de nieuwe telefoon deze is speciaal voor een Samsung telefoon dit kan schade aanbrengen aan de accu van de nieuwe telefoon ivm met de verschillende waarde
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
USB is altijd 5 V. Het ampèrage moet minimaal een bepaalde hoveelheid zijn om je telefoon op te laden. Als het lager is, dan zal je telefoon niet opladen (alleen minder snel leeglopen). Als het hoger is, dan is er niks aan de hand. De telefoon gebruikt namelijk alleen wat hij nodig heeeft.

Je kunt dus gerust je andere adapter op je nieuwe telefoon aansluiten.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Oké dus deze zijn te gebruiken. En het aantal mA maakt niet uit zolang deze boven de minimum van de accu zit? Geldt dit dan ook voor de fast chargers omdat deze gebruik maakt van 9v (zie foto)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Foto werkt helaas niet... maar er staat: Output: 9.0V 1.67A or
5.0V 2.0A