Hoeveel MB verbruikt een YouTube-filmpje?

Hoeveel MB wordt er verbruikt bij een filmpjes van 5, 10 of 30 minuten?

Ik heb een bundel van 1000 MB en wil graag YouTube-filmpjes kunnen kijken, maar ben benieuwd hoeveel MB er wordt verbruikt.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Telefoons
88.5K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Wat je beter kan doen is een app downloaden die het verbruik meet.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
het aantal mb wat je verbruikt ligt aan de kwaliteit van de video
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het ligt eraan wat jij kijkt en welke kwaliteit het is.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Zelf heb ik ervaren dat het vrij snel gaat met filmpjes, dus laat ik ze maar langs de kant staan.

Antwoorden (2)

Om en nabij de 2,5 MB per minuut. HD filmpjes om en nabij de 5,5 .
Dat schiet dus wel lekker op ;-)

In de bron zie je meer voorbeelden van hoeveel data bepaalde activiteiten ongeveer kosten.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dus 5 minuten - 12,5 MB
10 minuten 25 MB
30 minuten - 75 MB

HD dus ruim het dubbele.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Even rekenen met die gegevens en je krijgt dus voor 1000 MB ongeveer 180 minuten (3 uur) HD youtube en ruim 6 uur niet-HD. Nou moet je wel weten dat meer dan alleen niet-HD en wel-HD bestaat op youtube en de bandbreedtes nog wel iets verder uiteen lopen dan dit. Maar het is hoe dan ook verstandig om niet full resolution te kijken op je telefoon want 't is zo op als je 3 tot 6 uur per maand hebt. Uiteraard is het belangrijk om te bedenken waar je verder je bundel nog voor nodig hebt. Vooral dingen als facebook waarbij je veel plaatjes langskrijgt, zeker als je soms zelfs ook nog eens een fotootje sharet (hoppa, daar gaat weer 1-2 MB, laat staan bij een video) gaat flink hard. Maar ook videobellen kost een hoop, webradio/spotify etc. is ook duidelijk merkbaar, en app updates downloaden kan ook zo maar 100-200 MB kosten. Dus wat je eigenlijk zou moeten doen is bij je verbruiksstatistieken kijken wat je gemiddeld verbruikt, dat aftrekken van die 1000 MB, en dan van dat restant de helft verbruiken aan Youtube en dan goed op gaan letten. Bottom line: gebruik youtube SPAARZAAM via je mobiele verbinding.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ach dat merken ze snel genoeg .Wij hebben hier allemaal voor facebook en youtube (en nog vele meer apps) datagebruik uitgezet ; eigenlijk alleen Whatsapp en Telegram . De rest doen we wel op WIFI. En dan duurt het best een tijdje voor je door 350 mb heen bent ;-) Vooral apps die je niet gebruikt en steeds contact zoeken met Internet slurpen je data op ; vooral ook ingebouwde apps die je niet uit kunt zetten. Of spelletjes updates.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ja, allemaal leuk, totdat je zo'n abonnement blijkt te hebben waarbij je verbinding wel constant goed blijft maar je een euro voor elke 10 MB gebruikt... Gelukkig kan ik het bij mijn abonnement zo instellen dat de verbinding wordt afgeknepen zodra ik buiten de bundel kom, maar dat ik dan dus geen extra kosten heb tenzij ik daar specifiek voor kies. Op mijn telefoon verbruik ik trouwens 70% van mijn MB'tjes aan webradio (vaak aan in de auto), 15% facebook, 10% webbrowsing, en dan nog de resterende 5% voor ALLE andere dingen (item of 40 zo te zien, incl navigatie, maps, whatsapp en weet ik het). Maar ik heb inderdaad updates e.d. allemaal op wifi-only staan.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het lijkt me niet alleen voor "zelf" maar zéker ook voor kinderen altijd raadzaam een abonnement af te sluiten waarbij je niet voor verrassingen komt te staan. (Al is me dat recent zelf wel gebeurd, toen mijn man in het ziekenhuis-zonder-wifi lag met zijn Nederlandse telefoon-zonder-roaming (comoany phone) en we twee dagen afhankelijk waren van SMS, en ik niet heb opgelet (had wel wat anders aan mijn hoofd en daar nooit rekening mee kunnen houden omdat ik thuis uitsluitend via WIFI werk) en thuis op een Nederlands netwerk bleek te zitten ; hoppa, 100 euro voor 244 sms-jes.... :-( )
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Voor alleen WhatsApp en Telegram kan je netzo goed een bundeltje van 100MB nemen, gemiddeld gebruikt WhatsApp maar 8MB per maand(foto's en video's gedeeld via WhatsApp natuurlijk uitgesloten, maar wie gaat er nou z,n vakantie-album delen via WhatsApp).
10 minuten:

2160p video : 20000 *60*10/8/1024 = 1465 MB
1440p video : 8913 *60*10/8/1024 = 653 MB
1080p video : 3774*60*10/8/1024 = 277 MB
720p video : 3000*60*10/8/1024 = 220 MB
480p video : 1000*60*10/8/1024 = 73 MB
360p video : 721*60*10/8/1024 = 53 MB
240p video : 377*60*10/8/1024 = 27.6 MB
144p video : 80*60*10/8/1024 = 5.8 MB

https://www.quora.com/How-much-data-does-a-YouTube-video-consume-1

Toegevoegd na 1 minuut:
Het is dus zaak om altijd in lage resolutie te kijken (480p en lager).
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
iPhone's gaan maar tot 360p.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hoe bedoel je?