Wat moet ik doen als mijn iphone in zee is gevallen?

Daarjuist is mijn gsm in zee gevallen voor enkele seconden. Toen ik hem er vlug uithaalde en droogde en gechecked of alles nog werkte was alles oke. Maar toen ik hem probeerde opladen lukte dat eerst niet na een paar keer proberen gaf hij teken dat hij aan het opladen was maar mijn batterijpercentage veranderde niet! Nu ben ik bang dat het zout zich zal vestigen en dat hij kapot zal gaan. Wat kan ik nju het best doen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Telefoons
4.9K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je kan ook sparen om een nieuwe Iphone te kopen.

Antwoorden (2)

Laat je telefoon drogen door je telefoon (in zoveel mogelijk losse onderdelen) in een bakje met droge rijst te doen. De rijst neemt het vocht op.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
En probeer hem in ieder geval een dag of drie niet te gebroken. Het is misschien jammer, maar je wilt natuurlijk wel dat je iPhone niet kapot gaat.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dit gaat niet helpen als er zout water in het toestel is gekomen. Het zout moet eruit, dat lukt alleen met spoelen. Maar dan nog heb je een zeer grote kans dat het toestel afgeschreven wordt.
Zet je toestel meteen uit (ook niet opladen) en ga er mee naar een telefoonreparatiezaak. Die maken hem open en spoelen/weken het toestel helemaal uit met een speciale vloeistof zodat al het zout eruit is. Dan drogen ze hem en zetten hem weer in elkaar. Dit duurt 1 tot 3 dagen en kost ongeveer €25,-. En er is altijd een kans dat er toch schade is ontstaan.

Dit is de beste manier om nog enige kans te maken dat je toestel het niet alleen doet maar ook BLIJFT doen. Als er ook maar wat zout blijft zitten gaat dat zorgen voor corrosie waardoor hij het nu misschien nog wel doet maar over enige tijd opeens niet meer.

Zomaar in rijst leggen gaat niet helpen met zout water. Ook nooit met een föhn warm maken of in de zon leggen (te heet).