Ik ga een half jaar in het buitenland wonen, welke provider kan ik het beste gebruiken?

Voor mijn stage ga ik per 1 september een half jaar in een ander Europees land wonen. Mijn huidige sim only abonnement eindigt in augustus. Nu wil ik overstappen naar een provider die goedkoop ongeveer 1000mb en 100min/sms aanbiedt in het buitenland, met behoud van mijn eigen nummer. Volgende jaar wordt roaming in het buitenland sowieso gratis, en eigenlijk zoek ik dus een aanbieder dit al aanbiedt. Klopt het dat deze er nog niet zijn? En heeft iemand verstand of ervaring met (data) roaming binnen de EU en wat hiervoor de goedkoopste oplossing is?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Telefoons
1.9K

Antwoorden (1)

Hallo Max,

Zelf heb ik in een aantal verschillende landen gewerkt en wat voor mij het beste werkte was een nieuwe sim kaart kopen in het land zelf. Op die manier had ik mijn eigen telefoon, mijn Nederlandse nummer op Whatsapp en meestal onbeperkt internet en bellen voor 10/20,- per maand.

Het enige nadeel is dat je dan een buitenlands telefoonnummer hebt om mee te bellen en bellen naar Nederland is dan juist wel weer wat prijziger. Maar naar mijn ervaring gebruik je je telefoon vaker om te bellen naar de mensen die je daar dan leert kennen en mee om gaat. Als je contact op wilt nemen met mensen in Nederland kun je de hele dag door gebruik maken van je internet; Whatsapp, Facebook, Skype, Facetime etc.

Als je daarna terug in Nederland bent kun je je Nederlandse sim kaart weer in je telefoon doen en is er niks veranderd. En je hoeft je echt niet suf te zoeken naar een telefoonwinkel bij aankomst. In de meeste Europese landen zitten er net zoveel als in Nederland, de helft met dezelfde naam.